Bugg i firefox 1.5 rc1 svensk

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hehe, 1.0.7 menar du :)

Synd att det skall strula på sidan man besöker mest
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
UrbanTiger skrev:
Firefox knarkade ihop min PC så jag fick installera om hela XP.
De va nog bara Bill som blev avundsjuk o bestämde sig för att döda din installation efter du svikit hans kära IE
 

mn

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
CBR600F
Hur stabilt ett operativsystem är beror ju såklart mycket på användaren. Jag kör enbart XP (Pro) på mina burkar (6st totalt) och de bara tuffar och går.. Några i nätverk och några utan.. :banana

Dock är jag noga med att inte installera alla program jag kommer över, utan bara de jag använder - och sen behöver ju datorns hårddisk tas om hand ibland och rensas på skräp m.m. En regelbunden service kan man kanske kalla det.. Sen att Windows får uppdatera sig själv automatiskt är ju också viktigt.

Man kan ju dra en bra jämförelse med motorcyklar/bilar också. Det är väl inte Hondas fel att MC:n rasar om man inte sköter den ordentligt? :7peta
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
mn skrev:
Hur stabilt ett operativsystem är beror ju såklart mycket på användaren. Jag kör enbart XP (Pro) på mina burkar (6st totalt) och de bara tuffar och går.. Några i nätverk och några utan.. :banana

Dock är jag noga med att inte installera alla program jag kommer över, utan bara de jag använder - och sen behöver ju datorns hårddisk tas om hand ibland och rensas på skräp m.m. En regelbunden service kan man kanske kalla det.. Sen att Windows får uppdatera sig själv automatiskt är ju också viktigt.

Man kan ju dra en bra jämförelse med motorcyklar/bilar också. Det är väl inte Hondas fel att MC:n rasar om man inte sköter den ordentligt? :7peta


Jo, om världen vore perfekt som skulle säkert XP också vara det.

Det tråkiga är om man drar en uppdateringar som kraschar datorn och skapar korrupta systemfiler. Har massor av bekanta som råkat ut för detta.
Eller att Microsoft anser sig få en snillelösning på säkerhetsfronten genom att aktivera brandväggen per default, är det inte bättre att satsa på säkerhetsmedvetenhet när koden skrivs ?

MS i ett nötskal :3freak

Eller alla dessa IIS maskar som totalt fyller upp mina loggar(jag kör Apache och blir ständigt attackerad) Beror förstås både på icke uppmärksamma användare OCH dålig mjukvara.

Eller som att skriva över MBR vid installation utan frågor?

Så kom inte och säg att det enbart beror på användaren, även operativsystemen som MS har skapat är inga topp prestationer direkt.
 
Last edited:

mn

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
CBR600F
MS överträffar sig själva gång på gång med den ena idiotlösningen efter den andra, det håller jag med om, men jag upprepar vad jag skrev innan: _mycket_ på användaren. Inte helt och hållet! _Mycket_!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top