Citat från zatzy och en polare:
Hej.
Har läst inläggen och ser att väldigt många som inte ens varit där tror sig veta Vad som hänt och målar upp en bild som passar deras egna önskemål.
Mina tankar går först och främst till de två som är berörda av detta.
Killen som bröt benet var jag upp och hälsade på dagen efter händelsen. Dock så pratade jag endast med Fadern då killen fortfarnade var för tagen för att prata.
Det var inga hårda ord som utbyttes utan båda parter har insett att detta var en olycka och inget vansinnesåka som vissa här påstår. Jag kommer självklart ha kontakt med dem tills allt är ordnat
så vi kan släppa det och gå vidare.
Ägaren till saaben har jag också träffat och så här långt, är allt så bra det kan vara i en sån här situation. Olyckor är aldrig roliga. Speiellt dem med person skador.
Att träffa personer som man åsamkat materielle skador och även personliga skador Är en vädligt obehaglig uppöevelse. Hur man än virder och vänder på det så är man alltid skyldig, Även om det som hänt ligger utom ens kontroll.
För Er som Var där, så vet ni med er att vi motorcyklister som var där, INTE burnade bland bilarna och vi körde inte heller som svin bland bilarna, som många påstår. Och det med just anledning av att saker kan hända man inte rör över.
Utan när vi hade uppvisning för oss själva så gjordes det på en helt anna sida av parkeringen där inga bilar eller personer fans. ca 100M från olycksplatsen.
Det som sen hände var följande:
- Det var Efter vår egna lilla show och färden tillbaka som det händer.
Kopplingen går sönder (packningen till hydaulkolven spricker) vilket gör att det inte går att på nomalt vis kontrollera cykeln.
Mcn blir då för mig okontrollerad och försöker bromsa med allt jag har på frambromsen. (att bakbromse finns glömmer man bort i detta panikläge) Mcn fullkomligt plöjjer sig fram.
Självklart hade det vara rätt att försöka svänga bort från de bekanta, men det gick inte.
Paniken och låst framhjul gör det svårt i detta läge.
Till slut så orkar inte framhjulet hålla cykeln stilla utan far med oerhörd kraft in i refugen där folksamlingen är och vidare in i bilen och studsar sen slutligen ut på asfalten. Innen detta sker så är jag redan i luften och landar sedan på motorhuv och kanar vidare ut på asfalten förbi cykeln.
Vad som sen hände vet dem som var där inlusive oss berörda.
Olyckor ÄR alltid otrevliga men inget gör dem trevligare av att sprida felaktiga rykten om vad som hände.
Till er två som blev träffade av min mc, ni vet vad jag känner för er och hela denna situation.
Även fat jag vet att det är min mc som varit vållande till detta så är jag Er tacksam för att ni visat förståelse och medkänsla trots allt detta.
mvh ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen vill jag bara försvara visa onödiga påhopp om att motorcyklister är idioter och har inget där att göra. Det jag syftar på är det som senare hände under senare kvällen.
Och då undrar man vem som har rätt och fel.
-Undertiden vi lastar in mcn som är obrukbar så är det 2 (läs 2) bilar som åker runt och sladdar långställ och lägger rök mackor på varvstoppet. (jag tror ni vet vilka det syftas på)
Hur empatiskt och ansvarsfullt är det, trots att det timmarna före har hänt en så pass allvarlig olycka med personsador som följ?
Jag kommer inte svara ngt mer i denna tråd om detta , utan hoppas att detta gett en förklaring till vad som egentligen hände.