bus hoj??

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Ort
småland
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel
den du vill ha. :fatta!
ingen kan säga åt dig vad som är rätt. ut och prova olika sen köper du den du gillar bäst. Lycka till.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel

Helt grön å hojar? ta ett A-kort till att börja med.
Allt från 0-1200cc går väl att leka med:=) 600c kanske>?
En som du har råd att försäkra.
 

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Ort
småland
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
crashtestdummy skrev:
den du vill ha. :fatta!
ingen kan säga åt dig vad som är rätt. ut och prova olika sen köper du den du gillar bäst. Lycka till.

jo det du säger e sant men det e bra att få tips från en van åkare...vill ha en hojj som e lätt lekt..jag e hårt inne på en honda 954 -02 tycker dem e skitläckra i svart o gult...
 

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Ort
småland
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
twinner skrev:
Helt grön å hojar? ta ett A-kort till att börja med.
Allt från 0-1200cc går väl att leka med:=) 600c kanske>?
En som du har råd att försäkra.

inga problem jag har råd att försäkra. för övrigt kör jag upp om en vecka
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel

Skall du busa =Motard.
Köra fort =Sporthoj

Sen är ju frågan vad du menar med mos,betyder det 0-100 på 3 sek eller kraft att lyfta framhjulet på 3:ans växel.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
du skall alltså köpa en värsting direkt och börja träna bakhjulsåkning mm
det går säkert bra för dig, hoppas man slipper läsa i tidningen om dig bara.
mitt första mål efter kortet var att lära mig att hantera hojen på ett säkert sätt, men jag e kanske lite mesig.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
twinner skrev:
Allt från 0-1200cc går väl att leka med:=) 600c kanske>?
En som du har råd att försäkra.
En 600 är ju inte direkt gratis att försäkra heller. De flesta nyare sportiga 600 hamnar väl i klass 7? :näsblod

Som någon tidigare sa: provkör tills du hittar den hoj som passar dig. Det finns nog lika många tankar kring val av hoj som det finns hojåkare.

Är det mest bara bakslangsåka och dylikt du ska ägna dig åt så är nog en motard ett hyfsat val. Vill du kunna åka fort och ha liiite mera komfort så är det sporthoj som gäller. Skulle det vara så att du vill ha något mellanting så är det nog någon naken bushoj som gäller (typ Ducati Monster, Triumph Speed Tripple och så vidare).
 

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
:samuel: skrev:
jo det du säger e sant men det e bra att få tips från en van åkare...vill ha en hojj som e lätt lekt..jag e hårt inne på en honda 954 -02 tycker dem e skitläckra i svart o gult...

skall du ha en hoj och leka med skall du nog inte köpa en 954 . visst går det att leka på fram och bakhjul men det kostar om det går år pipan.
så skall du ut och leka . köp en motard. brukar låna min kompis. tycker att det är skitkul. skall nog köpa en sådan oxå nästa år. men jag släpper aldrig sportcykeln.

så lycka till med din uppkörning och ditt hojköp :arsele
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
:samuel: skrev:
jo det du säger e sant men det e bra att få tips från en van åkare...vill ha en hojj som e lätt lekt..jag e hårt inne på en honda 954 -02 tycker dem e skitläckra i svart o gult...

Då skall du köpa en sån, hojar är billiga (jämfört med bilar) så det är bara att styra stegen till den man vill ha.
 

RIKKO

the man,the myth,the concept.
Gick med
18 Jan 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
Kawasaki Z750
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel
Tjena jag har köpt mig en Kawasaki Z750 som första hoj och tycker den är j-ligt trevlig och lätthanterlig.Dessvärre är den ju kåpfri och grymt kall om du ska åka fort........110hk/195kg klass 7 vilket innebär dyr försäkring......*RIKKO* :banana
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Försäkringarna är knappast dyrare än på RS4.an.
De flesta sporthojar över 600cc är "busiga", nu hoppar väl 600maffian på mig, men jag tycker det är för lite klipp i en 600 när man är uppe i fart, men de är fina att svänga med.
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel

Samuel! Behåll bilen!

Du kör ifrån dom flesta med den! Ialla fall över 200...

Annars är ett bra tips en GSXR - 1000 eller den R1 något för dig!

/Hagelvik
 

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Ort
småland
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
MHK skrev:
Samuel! Behåll bilen!

Du kör ifrån dom flesta med den! Ialla fall över 200...

Annars är ett bra tips en GSXR - 1000 eller den R1 något för dig!

/Hagelvik

ja det e ju frågan men jag tror jag har roligare med en mc...vad åkte du för hoj förresten?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Inte för att vara tråkig,men att köra på bakhjulet och busa så brukar man iaf gå runt ett par gånger innan man lär sig det.

Så jag rekomenderar med en dåres envishet motard ,först för att det är billigt att laga sen för att risken att stryka med under resans gång är mindre pga att det går saktare.

Har varit runt en gång och tackar min lyckliga stjärna för att det var med en Motard jag gick över,istället för att gå i backen i ca 120-140 som jag hade haft med en sporthoj så gick det bara i en 50-60.Om man sen lägger till det faktum att man oftast får hoj över sig på ett eller annat vis så är det skillnad på en 170-200 och en 250-300 kg när dom kommer farande.

Känslan av när asfalten hugger tag i skinnstället och man inser att man sitter fast under hojen när man kanar längs asfalten är inget jag rekomenderar någon att uppleva.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
:samuel: skrev:
tjenare !

är helt ny på detta forum och undrar om ni kan tipsa mig om vad jag skall köpa för hoj...vill ha en hojj med mos som man samtidigt kan leka smidigt med ex.bakhjulsåka...är helt grön på hojjar :va då jag lagt ner all tid och energi på mina bilar..överväger stort att sälja min rs4 och köpa en sporthoj men vilken.. :4skrika

tacksam för svar :Bugar mvh//samuel
Jag var i samma sits förra våren, köpte en Speed 4 vilken va helt fel för mig. Sålde och kände mig usel! Nu i vår fick jag en nytändning och köpte en 660 KTM :tummenupp Är så djävulusiskt nöjd!!!! Testa en sådan e mitt tips, inte alls svår att starta. Kanske första ggn men sedan superlätt, startar alltid på första kicken!!

///M
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag har en GSX-R1000 och en KTM 660 (som jag köpte i måndags)
Idag var första gången jag körde Gixxern efter KTM-inköpet.
Första reaktionen var, fasen vad klumpig och jobbig den är.
Inte ens i närheten så rolig att leka med heller.
Nej nu kommer jag inte ha några större bekymmer med att sälja Gixxern i sommar.
Tilläggas bör att jag bara åkt sporthoj förrut med ett litet avtramp ett par månader med fighter och jag måste ju säga att lekfaktorn stiger 800 grader med crosstyre!
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
M:et skrev:
Jag har en GSX-R1000 och en KTM 660 (som jag köpte i måndags)
Idag var första gången jag körde Gixxern efter KTM-inköpet.
Första reaktionen var, fasen vad klumpig och jobbig den är.
Visst känns den liten och smidig som en cykel! Jag tycker den e perfekt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top