Bus på grus! Vad köpa Dr600-85 el dr350 90-

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
Är lite sugen på ännu en leksak, funderar på att skaffa Suzuki Dr 600 -85 eller Dr 350 90:a till 93.

Vad hade ni tagit? den ska självklart vara reggad i trafik med. Har hört att de båda nästan lika snabba pga att 350 är lättare.

Vet ni någon som har en så tippsa gärna,ska finnas i skåne och kosta mellan 10 till 13000:- alltså ingen tipptopp maskin som jag är ute efter.

:tummenupp
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
DuccePidde skrev:
Är lite sugen på ännu en leksak, funderar på att skaffa Suzuki Dr 600 -85 eller Dr 350 90:a till 93.

Vad hade ni tagit? den ska självklart vara reggad i trafik med. Har hört att de båda nästan lika snabba pga att 350 är lättare.

Vet ni någon som har en så tippsa gärna,ska finnas i skåne och kosta mellan 10 till 13000:- alltså ingen tipptopp maskin som jag är ute efter.

:tummenupp

Har haft både en DR 650, 600 och 350. För grusbus och enduro ska du ha 350:an. :fakta
På motorväg kan du hålla max 90-100 med en 350:a. De andra går snabbare. (Men ju snabbare du kör, desto snabbare slits dubbarna. Svårt med hojar för både grus & gata...)
 
Last edited:

HanneZ

Guest
exiteme skrev:
Har haft både en DR 650, 600 och 350. För grusbus och enduro ska du ha 350:an. :fakta
På motorväg kan du hålla max 100 med en 350:a. De andra går snabbare.
Min går i 145 mätarfart!
 

HanneZ

Guest
exiteme skrev:
VA? Då hade både jag och hojen skakat sönder... :va :)
Jo man får ju hålla sig i!

Tror att 350 är bättre val då den är betydligt nyare. Skivor fram o bak m.m.

Om du öppnar luftburken samt monterar öppnare blås så får du rejält mer fart än orginal!

/ Hannes
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
HanneZ skrev:
Jo man får ju hålla sig i!

Tror att 350 är bättre val då den är betydligt nyare. Skivor fram o bak m.m.

Om du öppnar luftburken samt monterar öppnare blås så får du rejält mer fart än orginal!

/ Hannes

Öppnare blås, gick inte att ha... :rolleyes: :D

Nu har jag dock övergett gruset och 350:an. Föredrar asfalt på min DR 650. Maken får sköta sandlådegrävandet på Husabergen..
 

HanneZ

Guest
Det va inte menat till dig, var menat till trådstartaren som tips om han skaffar sig en dr350s
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
HanneZ skrev:
Det va inte menat till dig, var menat till trådstartaren som tips om han skaffar sig en dr350s

Jo dr350s får det väll bli, den har hastighetsmätare, bättre strålkastare samt blinkers. Det som behövs för att gatregga alltså. Vilket Dr350R inte har.

Finns det inte bra allround däck som passar bra både på slingriga grusvägen samt inne i stan.

Funkar det att ta med fjällan om man monterar fotpinnar på den. Kanske lutar åt 600an om hon ska med.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
DuccePidde skrev:
Jo dr350s får det väll bli, den har hastighetsmätare, bättre strålkastare samt blinkers. Det som behövs för att gatregga alltså. Vilket Dr350R inte har.

Finns det inte bra allround däck som passar bra både på slingriga grusvägen samt inne i stan.

Funkar det att ta med fjällan om man monterar fotpinnar på den. Kanske lutar åt 600an om hon ska med.

Skjutsa?? Om du väger 50kg och tjejen 40kg, så kanske. Annars icke..
Köp då hellre 600:an.
Faktum är att jag (men jag är knäpp, jag vet...) gillar att köra med crossdäck fram. Man får bara byta lite oftare..
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
exiteme skrev:
Skjutsa?? Om du väger 50kg och tjejen 40kg, så kanske. Annars icke..
Köp då hellre 600:an.
Faktum är att jag (men jag är knäpp, jag vet...) gillar att köra med crossdäck fram. Man får bara byta lite oftare..

Nej så tunn är man som tur inte :D

crossdäck fram?? är det för känslans skull eller det ser bättre ut ?
 

HanneZ

Guest
drs är lv-reggad och drr är enduroreggad

den suger att skjutsa på!
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
DuccePidde skrev:
crossdäck fram?? är det för känslans skull eller det ser bättre ut ?

Jag tycker att vanliga däck spårar. I alla fall på min DR 650. Men vem vet, jag är nog bara lite :dummer :)
 

HanneZ

Guest
exiteme skrev:
Jag tycker att vanliga däck spårar. I alla fall på min DR 650. Men vem vet, jag är nog bara lite :dummer :)
Tycker man crossdäck är bra på asfalt kör man inte direkt fort i kurvorna, skiter glider på nabbarna om man håller över 50 i en rondell!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top