busringningar

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Något pucko ringer mig mitt i natten lite då och då
vet inte vad jag ska göra riktigt,,, jag vet vad jag ska göra när jag
vet vem det är men inte hur jag får rätt på vem det är,,,

liiiiiite jobbigt när det ringer 3 ggr på samma natt och ingen svarar
när man säger hallå,,,,,,ibland lägger dom/den inte på luren heller
förren efter ca:2 minuter, :kocko

vad kan man få för tips att avstyra deta med,,, ?
vill absolut inte stänga av telefon bara för att det fins en IDIOT
som tycker han/hon e rolig.det vore ett nederlag som jag inte kan ta.:machinegu :angel

HJÄLP,,,,,,,,,,,,

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
jocke i köping skrev:
Något pucko ringer mig mitt i natten lite då och då
vet inte vad jag ska göra riktigt,,, jag vet vad jag ska göra när jag
vet vem det är men inte hur jag får rätt på vem det är,,,

liiiiiite jobbigt när det ringer 3 ggr på samma natt och ingen svarar
när man säger hallå,,,,,,ibland lägger dom/den inte på luren heller
förren efter ca:2 minuter, :kocko

vad kan man få för tips att avstyra deta med,,, ?
vill absolut inte stänga av telefon bara för att det fins en IDIOT
som tycker han/hon e rolig.det vore ett nederlag som jag inte kan ta.:machinegu :angel

HJÄLP,,,,,,,,,,,,

köp en nummerupplysare men troligen så har den hemligt nummer eller nått :rolleyes:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Polisen kan kolla upp vilka som ringt till dig, kontakta dem så ska det nog inte va nå mer problem ;]

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jag hade nån liknande grej förut oxå "hemligt nr", jag ringde telia o det går o få reda på nr men har för mig att man skulle göra en polis anmälan eller nått i den stilen... Ring o hör.

HanneZ

Guest
Jag har en kompis som jobbar i kundtjänsten för telia. Jag hörde med honom för ett tag sen om de här. Det kostar 900 kr för att dom spårar 3 samtal åt dig bakåt i tiden. Medans det kostar 500 om du anmäler att dom ska kolla din lina och så fort de ringer igen så kollar du tiden bara så ringer du telia så ska dom ha numret! Har du otur så är det en telefonkoisk, förmodligen är det din tjejs ex, eller ditt ex eller nåra ungar!

/ Hannes

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Man kan gott undra över vad man får ut av att ringa o inte säga ett skit i luren, troligen vill de skrämmas.

Det där har man råkat ut för, det ringde dagligen i flera månader nån sån koko, för att slutligen bara upphöra.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Jag skulle vilja att man kunde välja att inte ta emot samtal med 'skyddat nummer'. Det är ändå bara massa försäljare å skit!

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
söndag och måndag den här veckan så hade vi nån pundare från stockholm som ringde hit till jobbet på ett gruppnummer ungefär en gång varannan minut. I två dagar!!! Han verkade inte vilja snacka heller, utan mest bara fjanta sig(pratade finska ibland, skällde som en hund osv). Det roliga vara att dom första gångerna han ringde så fick vi tag i nummret, men det var ett comviq kontant, så det var bara att polisanmäla men det tog nästan två dygn för att få comviq att spärra det. Konstigt att killen inte köpte sig ett nytt kontantkort och fortsatte ringa,

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Silwer skrev:
Man kan gott undra över vad man får ut av att ringa o inte säga ett skit i luren, troligen vill de skrämmas.

Det där har man råkat ut för, det ringde dagligen i flera månader nån sån koko, för att slutligen bara upphöra.

Jag tycker också du ska göra som Swedie.. är det något VIKTIGT så är det ju fina polare som ringer och dem har väll ditt mobilnummer... eller så säger du till dem som du känner att du stänger av telefonen på natten för att slippa det så om det skulle vara något speciellt så ring mig på mobilen.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
MatteKholm skrev:
Jag skulle vilja att man kunde välja att inte ta emot samtal med 'skyddat nummer'. Det är ändå bara massa försäljare å skit!

Mjo helt klart en bra funktion. Jag svarar typ aldrig när det är skyddat nummer, känner ingen som har det och om det är det så är det skitsamma. :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kanske är Mavve's ex som ringer ? :hihi

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Mjo helt klart en bra funktion. Jag svarar typ aldrig när det är skyddat nummer, känner ingen som har det och om det är det så är det skitsamma.

Skulle jag aldrig klara. Då skulle jag gå runt på dagarna och tänka på vem det var som ringde. Tänk om det är en skit-fin :rolleyes: tjej som försöker få tag på dig.

Funkar inte "återuppringning" när numret är skyddat? Om det funkar så kunde man ju ringa tillbaka och skälla lite. :)

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Conrad skrev:
Skulle jag aldrig klara. Då skulle jag gå runt på dagarna och tänka på vem det var som ringde. Tänk om det är en skit-fin :rolleyes: tjej som försöker få tag på dig.

Funkar inte "återuppringning" när numret är skyddat? Om det funkar så kunde man ju ringa tillbaka och skälla lite. :)

nej det funkar inte, numret är skyddat.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Gör som Silwer säger, dra ut telefonsladden om det ska behövas.

Jag menar att du kan säga till dina polare/säktingar att du drar ut din telefonsladd varje kväll så dem är medvetna om detta och är det något speciellt dina polare/släktingar vill så är det bara ringa dig på mobiltelefonen.. eller har jag fel?

Det är ju bara till att dra ut telefonsladden några helger framöver sen märker dem väll att du har gjort så också orkar inte dem där "busringarna" att ringa fler gånger utan dem hittar en annan att störa.

Nr:71

kan man skiva här också ??
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
gsxr 750-96 såld streetfighter nästa
Varit med om detta ??
någon ringer på en porttelefon nere i centrum ( bor 2km från centrum )
och det ringer på min telefon,rätt jobbigt att förklara för han/hon som står i porten att jag inte bor på adressen :va
Felkopplat vadå :mad: :kocko :kocko

Daredevil88

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
mothorispani furia (50cc) cross moped
Nej nej nej sluta komplicera.... Gör så här nästa gång dom ringer så lägger du inte på för även om dom lägger på så bryts det inte förns du lägger på. Det blir både DYRT och drygt för dom och jag lovar dom gör inte om det . det enda sättet att bryta samtalet på är att ringa från en annan telefon till televerket och be dom bryta samtalet och o dom behöver gå igenom allt detta gör dom aldrig om det JAG LOVAR DIG!!!!!!!!!

ps har självt råkat ut för en gubbe som inte la på då jag busringde hehehe

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
jüngmeister sport
det bryts visst om en av personerna lägger på bara... kanske inte förr, men nu för tiden så...

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife