Jag jobbade hemifrån idag (sedan tidigare planerat) och slapp därmed hamna mitt i kaoset på vägen. Åker ju där varje dag (bil/hoj). Känner vad jag vet just nu, ingen som var med. Har dock hört i andra/tredje hand av en som åkte med och klarade sig helskinnad, att en av bussarna väjde för en parkerad lastbil och att det skulle ha varit en bidragande orsak. Det återstår att se om så var fallet och om den tunna snömodden kan ha gjort att det kasade lite extra (väglaget har varit jojo-artat hela vintern - kanonföre ena dagen och halt den andra - normalt sett inga problem, men behöver man väja fort så...).
Vägen är annars bra (tro inte vad kritikerna säger), det är bara avåkningszonerna och en del spårbildning som kunde se lite bättre ut. Vad gäller bussarna så kör de flesta chaufförer tämligen bra, även om de gärna håller lite plus på gränserna. Har egentligen bara varit med om ett tillfälle där en buss gjort en lite ful omkörning innan backkrön. Skanska som entreprenör för vinterväghållningen (ut till Alunda) har blivit bättre än vad de var för ett par år sedan och det är nästan så att de saltar lite för mycket.
Tänker på familjerna som nu drabbats...