Butler i Tuben - nu blir det åka av!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
S i Stockholm ska inför butler i tunnelbanan. Dessutom ska vi få tvättservice och hjälp med matinköp. Lämna smutstvätt och inköpslista på morgonen, hämta rena kläder och matkasse vid spärren på kvällen.

Det var ett lite överraskande förslag från den kanten. De gillar inte hushållsnära tjänster, men kanske är det bättre när de blir perrongnära tjänster istället.

http://www.dn.se/debatt/nar-ska-vi-stockholmare-fa-tid-att-alska-och-skratta-1.1153624

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är mycket S vill införa och inte en enda gång känns det som att de har en budgetering som kan hantera alla dessa nya miljarder de ska spendera. Bara massa lockelser utan förankring till verkligheten. Alltså mygel.

Känns även som att dom knarkar eller är högra just nu med allt vad de klämmer ur sig. Flumparti som gör allt i desperation för att vinna. Tror även att om du vinner valet (oj oj oj) så kommer nästa 4 år bli duktigt flum och spendering av skattepengar på en helt ny nivå och återigenom kommer det inte löna sig att arbeta, före att sitta hemma.

Förövrigt, vem var det som kom på denna idé om en butler? Är det de som redan är hemma och är lata och tycker att de ska få ännu mer hjälp med vardagen?

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Tydligen finns inga begränsningar i dumhet, i Valfläsk SM:Bugar. Snacka om underligt röstfiskeri. Tycker att förslaget spårar ur diRecKt..Hoppas att partiordföranden i berört parti kommer att se ljuset i tunneln och vakna upp på en annan planet.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Förövrigt, vem var det som kom på denna idé om en butler? Är det de som redan är hemma och är lata och tycker att de ska få ännu mer hjälp med vardagen?

Carin Jämtin. Två saker har hon lovat. T-banebutlern och könsneutrala toaletter.

Tydligen finns inga begränsningar i dumhet, i Valfläsk SM:Bugar. Snacka om underligt röstfiskeri. Tycker att förslaget spårar ur diRecKt..Hoppas att partiordföranden i berört parti kommer att se ljuset i tunneln och vakna upp på en annan planet.

Allmänt signalfel tycker jag.

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vilket gnäll... Det enda det här verkar vara är att man ger vissa serviceinriktade näringsidkare företräde till etablering i/vid t-banestationerna. Står inget om finansiering, så jag förutsätter att det blir avgiftsbelagt på något sätt, precis som barnomsorg och sophämtning är idag.

Kan säkert bli bra, stora problemet är väl om efterfrågan för dessa tjänster verkligen finns. Personligen hade jag tyckte det varit klockrent att ha en färdig matkasse att hämta upp på vägen hem från jobbet.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Carin Jämtin. Två saker har hon lovat. T-banebutlern och könsneutrala toaletter.

Allmänt signalfel tycker jag.
Jag tror inte "riktiga" kvinnor vill gå med på att dela toalett / pissoar med män. Hela FI-arrangemanget är ju i grunden pantade. Visst för att det ska vara lika mellan könen en del saker i samhället, men en del idéer är ju skrämmande att de ens blir påtänkta.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vilket gnäll... Det enda det här verkar vara är att man ger vissa serviceinriktade näringsidkare företräde till etablering i/vid t-banestationerna. Står inget om finansiering, så jag förutsätter att det blir avgiftsbelagt på något sätt, precis som barnomsorg och sophämtning är idag.

Kan säkert bli bra, stora problemet är väl om efterfrågan för dessa tjänster verkligen finns. Personligen hade jag tyckte det varit klockrent att ha en färdig matkasse att hämta upp på vägen hem från jobbet.

www.linasmatkasse.se.

Problem solved.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Finns ganska många historiska exempel på hur det kan gå när politiker bestämmer vilka tjänster näringsidkare ska erbjuda respektive vilka tjänster samhällsmedborgare ska efterfråga. Den gemensamma nämnaren för dessa exempel är att de är misslyckade.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Om RUT-avdraget försvinner och skatten höjs för arbetstagare kommer ju nästan ingen anse sig ha råd att använda sig av perrong-tjänsterna. Hur många nya entreprenörer får vi då?

Edit:
Tror s att stockholmare är korkade och går på dethär, eller?

Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om RUT-avdraget försvinner och skatten höjs för arbetstagare kommer ju nästan ingen anse sig ha råd att använda sig av perrong-tjänsterna. Hur många nya entreprenörer får vi då?

Edit:
Tror s att stockholmare är korkade och går på dethär, eller?

Ja, RUT-avdraget har nog en enormt stor ekonomisk betydelse för gemene man... :rolleyes:

Inte om man vill bestämma innehållet i matkassen själv.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det någon som har grafisk indelning på vilka kommuner i det avlånga Sverige som faktiskt röstar på Socialdemokraterna? Jag vill se om det verkligen är ett problem i storstäderna eller om det snarare är förorter (med sina ofrånkomliga sociala problem) och Norrland som ger orsak till sådana enorma underskott i budgeten pga övergenerös bidragspolitik.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Ja, RUT-avdraget har nog en enormt stor ekonomisk betydelse för gemene man... :rolleyes:

Framförallt tror jag att RUT-avdraget har enormt stor ekonomisk betydelse för dom 11 tusen som arbetar i branschen. Men dom 11 tusen personerna kanske inte har så stor betydelse för gemene sosse?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag anser att om man går på sossarnas ofinansierade valfläsk så är personen i fråga en fullkomlig idiot.
Tyvärr pga oansvarig skolpolitik i många år så finns det många idioter....

Idialister som är naturälskare och önskar total jämlikhet för alla kan jag förstå mig på mer.
Båda är fina tankar men tyvärr inte genomförbara då värden ser annorlunda ut.

Sossarnas nervärderand idiologi om att dom ska fixa allt för alla för det klarar inte gemene man på egen hand är det svinigaste som någonsin hittats på.
Sen får dom också priset för att vara dom värsta lögnarna då deras lockelser aldrig eller väldigt sällan är finansierade.

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Är det någon som har grafisk indelning på vilka kommuner i det avlånga Sverige som faktiskt röstar på Socialdemokraterna? Jag vill se om det verkligen är ett problem i storstäderna eller om det snarare är förorter (med sina ofrånkomliga sociala problem) och Norrland som ger orsak till sådana enorma underskott i budgeten pga övergenerös bidragspolitik.
Här är en trevlig funktion på Enrios karta:

http://kartor.eniro.se/1281949136758

Visar visserligen "bara" rött och blått, men man ser rätt tydligt hur Norrlandsjönsarna röstade 2006.

Bifogat

• val2006.gif
    val2006.gif
    85.4 KB · Visningar: 108

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tycker de borde bygga dansgolv och barer i tågen istället.
För en annan "lantis" så känns de som varje gång man ska ha utekväll i Stockholm spenderas mer tid i tunnelbanan kan man lika gärna ha partyt där.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Framförallt tror jag att RUT-avdraget har enormt stor ekonomisk betydelse för dom 11 tusen som arbetar i branschen. Men dom 11 tusen personerna kanske inte har så stor betydelse för gemene sosse?

18000 jobb (RUT + ROT) bara på ett år enligt Företagarna idag.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år