BWWWWAAAAHAHAHA... igelkottar...!?

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Att en igenkott kan jogga lite lätt har jag sett, men "rusa" och "hoppa" -kan de verkligen det? Nån som sett en hoppande igelkott nångång?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
~Settan~ skrev:
Att en igenkott kan jogga lite lätt har jag sett, men "rusa" och "hoppa" -kan de verkligen det? Nån som sett en hoppande igelkott nångång?

Nu när jag fått fundera ett tag.. Näe.. :rolleyes:

Antagligen har väl snorungen retat den lille stackaren så den blev arg och gav igen!

Låt inte det lugna yttret lura er.. Kolla bara Yoda i Star Wars! :mattias
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Min polare har en dobber som gillar igenkottar. De har också träffat på en kampigelkott som hoppade upp och ner och fräste mot hunden.

Så jo, de kan det.

//Emmi
 

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Honda VF
Me om den nu verkligen var galen så hade inte jag väntat på att jordbruksverket skall tala om att den skall avlivas. Den hade garanterat fått smaka på snöskyfeln direkt. Fridlyst eller inte..
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
I present to you the hedgehog, the most ferocious, malevolent and dangerous creature known to man. :yoparty
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Zeb_Macahan skrev:
Min polare har en dobber som gillar igenkottar. De har också träffat på en kampigelkott som hoppade upp och ner och fräste mot hunden.

Så jo, de kan det.

//Emmi

Men jisses! En kampigelkott? Hade ärligt talat ingen aning om att en liten kotte kunde både rusa, attackera och hoppa. Alla igelkottar vi stöter på kurar bara ihop sig, vill också träffa på en hoppande igelkott! :hihi
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Igelkottar kan rusa iaf.! En som attackerade min kamera när jag fotade den nere på backen :3freak
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
- Rent teoretiskt skulle en rabiessmittad dansk fladdermus ha kunnat ta sig till Påarp och dött där. Eftersom igelkottar är asätare skulle den ha kunnat bli smittad på det viset, säger Julia Österberg, smittskyddsveterinär.
- Men det är mera troligt att den hade en hjärntumör eller något hormonfel.

:fakta :näsblod
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
- Rent teoretiskt skulle en rabiessmittad dansk fladdermus ha kunnat ta sig till Göteborg och dött där. Eftersom Farbron är asätare skulle Farbron ha kunnat bli smittad på det viset, säger Chrilla, besserwisser.
- Men det är mera troligt att Farbron har en hjärntumör eller något hormonfel.
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
chrilla skrev:
- Rent teoretiskt skulle en rabiessmittad dansk fladdermus ha kunnat ta sig till Göteborg och dött där. Eftersom Farbron är asätare skulle Farbron ha kunnat bli smittad på det viset, säger Chrilla, besserwisser.
- Men det är mera troligt att Farbron har en hjärntumör eller något hormonfel.

.......eller så lider han av syrebrist när han går där med sitt huvud uppe i det blå, tänker inte Cathy högt, för farbron är både större och något starkare.
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Cathy skrev:
.......eller så lider han av syrebrist när han går där med sitt huvud uppe i det blå, tänker inte Cathy högt, för farbron är både större och något starkare.

Större iaf... :hihi
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top