En del har hänt med hojen sen senaste uppdateringen av tråden. Vissa lyckade och vissa mindre lyckade konstruktioner och lösningar har gjorts på hojen. Fast jag vet inte om jag vågar lägga upp blid bevis på de misslyckade moddarna
man vill ju inte bli helt utskrattad innan man änns har kört första tävlingen
.
Just nu håller jag på och flyttar all el från bakramen ner i ramen, det har varit klurigare än jag trodde. Kablarna är inte gjorda för att flyttas runt på hojen har jag märkt
men än så länge har jag sluppit kapa någon kabel och det känns ju skönt
.
Tändspolen till den bakre cylindern har jag flyttat ner till säkringshållarfästet på vänster sida av hojen precis ovanför generatorkåpan. Tändspolen passade riktigt bra där och sitter inte i vägen för något, en extra jordningskabel behövdes bara monteras. Cdi-boxen har jag flyttat ner innanför ramen, mellan bakre cylindern och ramens insida på hojens vänster sida. Det var precis att den fick plats, mellan cylindern och boxen är det nu bara ett mellanrum på ca 3mm. Boxen fästes enkelt med kordborrbandtejp mellan ramen och boxen, det sitter riktigt bra faktiskt
Den där metallklumpen med kylflensar på, vet inte om det är laddningregulatorn eller vad den heter?
I och med att den har kylflensar tänkte jag att den kan nog inte sitta innanför ramen där den inte får någon kylning utan den måste nog sitta lite friare. Därför tillverka jag ett fäste för den så att den kan monteras brevid bakstötdämparen, där får den förhoppningsvis tillräckligt med kylning.
Här kommer lite bilder på moddarna.