Bygga "garage" på parkeringsplats?

namn

Guest
Nu knycker ja här...

Jag har tänkt o förvara hojen i en 20" container.

Jag vet att den blir väldigt väldigt varm på sommaren och undrar nu om de kan finnas risk för brand?
Risk för korrosion pga all fukt som bildas inuti containern?

Hade jag kunnat så hade jag ordnat nått sort ventiler men de går inte :(

Vad tror ni?

varför inte samma solcellsdrivna ventilationsfläcktar som man använder till ex. hasvagnar, båtar etc.

saxat från biltema.se

Solcellsventilator
För båtar, husvagnar, husbilar, hästtransporter m.m. Försedd med solceller som driver en fläkt när solens strålar träffar ventilatorns ovansida. Fläkten suger ut luft. Rostfri kåpa, innerram av plast. Ytterdiameter: 215 mm. Höjd ovan monteringsytan: 53 mm. Håldiameter: 150 mm. Vikt: 620 g.

Art nr Pris Antal
25-500 349,00 kr

Finns ju fler som säljer denna typ av underhållsfria ventilatonslösning.

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
I sa fall 'r det lugn. Jag har forvarat bade Mc och utrustning i en kontainer utan problem.

...mina "svenska bokstaver" med prickar funkar inte, de funkar i andra program, non som vet varfor

De finns en ikon nere i aktivitetsfältet.

Klicka på din webbläsare och sen byter du språk till SE (svenska) :tummenupp

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
En släkting till min sambo fick inte bygglov för sin carport, eftersom den skulle stå för nära grannens tomtgräns. Han löste det genom att montera fyra st små "möbelhjul", ett på varje bärande stolpe...
Att hjulen efter 5 minuter hade sjunkit ner i gruset spelade tydligen ingen roll :tummenupp

Så du menar att din sambos släktings carports alla bärande reglar står rakt på marken? Låter inte som en bra lösning. :va

Kullen

brum, brum!
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
sukka gixxer 3/4 liters nolletta
varför inte samma solcellsdrivna ventilationsfläcktar som man använder till ex. hasvagnar, båtar etc.

saxat från biltema.se

Solcellsventilator
För båtar, husvagnar, husbilar, hästtransporter m.m. Försedd med solceller som driver en fläkt när solens strålar träffar ventilatorns ovansida. Fläkten suger ut luft. Rostfri kåpa, innerram av plast. Ytterdiameter: 215 mm. Höjd ovan monteringsytan: 53 mm. Håldiameter: 150 mm. Vikt: 620 g.

Art nr Pris Antal
25-500 349,00 kr

Finns ju fler som säljer denna typ av underhållsfria ventilatonslösning.

det där lät som en bra idé! har du provat biltemas variant? :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Jag hittade denna variant idag. Snigelgaraget verkar ju bäst (men dyrt) så detta kan ju vara ett alternativ.

Retractable Motorcycle Covers

All-Weather Protection for your Bike!

Speed-Way Motorsport Shelters are custom, secure, and private, miniature motorsport garages with a retractable “roll top” feature allowing for fast, immediate, easy access to your cycle! The main features and benefits of Speed-Way Shelters are Weather Proofing, Ease of Assembly and Use, Strong and Durable long lasting materials and construction, Custom Designs with High Functionality ... all this affordably priced with two models to choose from. Click here to use our motorcycle cover sizing calculator, easily find the right model for your cycle.

Simply pull your cycle right into a Speed-Way motorcycle shelter, lower the retractable cover over your bike and you are done! With our motorcycle covers there is no wait time for pipes to cool. Rest assured with Speed-Way covers knowing your bike is fully protected from all outdoor elements, in all seasons, from winter to summer. Our motorcycle covers were designed with you in mind ... from the professional motorcyclist, the motorcycle commuter, to the weekend rider .. we got you covered!

5eeaaa1d-9536-6b45.jpg

Taking Pride in Your Ride!
Speed-Way Motorsport Shelters come in two sizes…the Standard / Sport Model and the Specialized Touring Model. Use the motorcycle sizing guide to help identify the Speed-Way motorcycle cover that best fits your specific bike, such as Honda, Suzuki, Harley Davidson and more. If there are ever any questions about the make or model of your motorcycle, or any other questions about our motorcycle covers, the Speed-Way staff is available for immediate assistance. Call our customer service department at 831-477-9600.

Last edited:

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Jag hittade denna variant idag. Snigelgaraget verkar ju bäst (men dyrt) så detta kan ju vara ett alternativ.

Vad är vitsen, smidigare än ett vanligt överdrag? Har nämligen lite svårt att tänka mig att FB skulle godkänna det där som garage? Lika inbrottssäkert som ett tält?

Helt ärligt tror jag att vissa såna här ovanliga lösningar (typ snail, eller tältet ovan) faktiskt kan locka till mer frekvent vandalism än om hojen vore parkerad på gatan, just för att det är något ovanligt som sticker ut.

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har bla min moppe i container och i den är det ventiler. Inte stora men de är där ivf. Hjälper till lite grand. Det är ju rätt lätt att isolera upp dem med om man skulle vilja det.
Frågade också på kommunen om jag fick ha den stående på deras parkering i ett halvår. Inga problem och kostade inget, sade att jag skulle flytta iofs. Men det kostar ju att flytta runt dem.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Lika inbrottssäkert som ett tält?
De säger att konstruktionen går att låsa i nerfällt läge.
Även om det går att skära upp ytterhöljet så är det fortfarande en massa pinnar/stag i vägen för att kunna komma åt att stjäla hojen.

Men risken är ju att tröga pundare inte fattar detta och förstör uppsättningen i inbrottsförsök.
Ett snail tror jag är mkt svårare att vandalisera.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife