Bygga om bakdel (rs)

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Jag är sugen på att bygga om min bakdel på hojen men jag vet inte hur så jag undrar om nån har någon bra ide??

Jag hade tänkt att isf köpa ny baklampa och blinkers. Den ska oxå helst gå att besiktiga utan att sätta tillbaka orginal....

Lägg oxå gärna upp bilder ni som redan gjort det och skriv gärna vad delarna kostade och var man kan hitta de....

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Johannes_88 skrev:
Jag är sugen på att bygga om min bakdel på hojen men jag vet inte hur så jag undrar om nån har någon bra ide??

Jag hade tänkt att isf köpa ny baklampa och blinkers. Den ska oxå helst gå att besiktiga utan att sätta tillbaka orginal....

Lägg oxå gärna upp bilder ni som redan gjort det och skriv gärna vad delarna kostade och var man kan hitta de....

hmmm går i samma tankar men tänkte behålla baklampan och fästa regplattan med riktigt stark typ dubbelhäftande tjock tejp någon som vet om det funkar ?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lasse kongo skrev:
hmmm går i samma tankar men tänkte behålla baklampan och fästa regplattan med riktigt stark typ dubbelhäftande tjock tejp någon som vet om det funkar ?
tejp... haha nej de funkar inte du :hihi

kan läga upp en bil i morgon eller titta på hellbergs snygga cykel :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
lasse kongo skrev:

Finns en speciell tejp (dubbel häftande) som jag själv använt för ett tag sedan som sitter som berget, dock blir där hyffsat fula märken när du väl drar bort den. Ingen aning om vad den heter osv det är ingen vanlig tejp du köper på Ica, Du får nog kontakta nått företag som håller på med sånt.

Avråder dig att sätta den med sån tejp pga märkena, Skruva.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Padde skrev:
Finns en speciell tejp (dubbel häftande) som jag själv använt för ett tag sedan som sitter som berget, dock blir där hyffsat fula märken när du väl drar bort den. Ingen aning om vad den heter osv det är ingen vanlig tejp du köper på Ica, Du får nog kontakta nått företag som håller på med sånt.

Avråder dig att sätta den med sån tejp pga märkena, Skruva.

ja det var sån jag menade satte upp en skylt på en dörr och när den skulle bort så följde halva dörren med.. men då är det vilket som är bäst två hål?? eller fula märken?? finns det mycket plats till att borra under sadlen ???

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
var ute och kollade det var ju inga problem att borra lite under sadlen!! men kan man ta av bara bögläppen utan att baklampan följer med ?? och jag hittade en fin alu dämpare dom jag köpte i thiland som är till 125cc men satt på min grymma k50 innan... så i morgon ska den provas :tungan

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lasse kongo skrev:
var ute och kollade det var ju inga problem att borra lite under sadlen!! men kan man ta av bara bögläppen utan att baklampan följer med ?? och jag hittade en fin alu dämpare dom jag köpte i thiland som är till 125cc men satt på min grymma k50 innan... så i morgon ska den provas :tungan

alexanderhjelm

tk

titta där så blev de för mig.. nu blir de sängen, jävla :fyllisar

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
RS "Alex" skrev:
tejp... haha nej de funkar inte du :hihi

kan läga upp en bil i morgon eller titta på hellbergs snygga cykel :tummenupp

Jo jag har gjort det men man ser inte så tydligt vad han har gjort på den bilden.....
Lägg gärna upp bild

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Johannes_88 skrev:
Jo jag har gjort det men man ser inte så tydligt vad han har gjort på den bilden.....
Lägg gärna upp bild

fler som vill ha bild men som sagt har jag inget annat än web cam nu så sorry

jag har sågat bort skylt hållaren och fäst upp skylten på en aa jag vet inte vad det heter med en metal sträng som är popnitad fast i stänkskärmen

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
RS "Alex" skrev:
fler som vill ha bild men som sagt har jag inget annat än web cam nu så sorry

jag har sågat bort skylt hållaren och fäst upp skylten på en aa jag vet inte vad det heter med en metal sträng som är popnitad fast i stänkskärmen

fan så man måste gå lös med tigersågen... ingen som har gjort på något annat sett???

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lasse kongo skrev:
fan så man måste gå lös med tigersågen... ingen som har gjort på något annat sett???

alltså vad som du får gå löst på är ju skylt hållaren... gör du inte det så får du kvar den där fula bakdelen alltså det går typ inte .... om du inte hellberg har hittat någon plast man kan köpa :3freak

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
lasse kongo skrev:
jag med hoppas man kan komma undan det där med att såga...

men de får du ju förstå att det går inte att komma i från att såga om du nu inte köper något som är så org eller sågar till ett sånt bakparti som du har

edit: här hittade jag några bilder, den kanske inte är så snygg där bak men som sagt det är under bygnation

Bifogat

• min röv1.JPG
    min röv1.JPG
    114.8 KB · Visningar: 53
  • röv 2.JPG
    röv 2.JPG
    102.5 KB · Visningar: 52
  • röv 3.JPG
    röv 3.JPG
    103.2 KB · Visningar: 51
  • röv 4.JPG
    röv 4.JPG
    101.4 KB · Visningar: 57
Last edited:

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
RS "Alex" skrev:
men de får du ju förstå att det går inte att komma i från att såga om du nu inte köper något som är så org eller sågar till ett sånt bakparti som du har

edit: här hittade jag några bilder, den kanske inte är så snygg där bak men som sagt det är under bygnation

SItter inte ljuddämparen löst utan att man har skjutspinnen att fästa den i??

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Jag funderar på att köpa något sånt här fast kanske lite mindre men jag har inte hittat något som jag har fastnat för riktigt än.

Lägg gärna upp länkar om ni hittar något liknande?? (som inte är från touring.se)

Bifogat

• bakljus.jpg
    bakljus.jpg
    14.6 KB · Visningar: 40

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Johannes_88 skrev:
SItter inte ljuddämparen löst utan att man har skjutspinnen att fästa den i??

jo det ska man men tyckte inte det passade så bra + att den sitter sten hårt under cykeln så jag behöver inte fästa upp den där, kör helst utan bönpall pinarna:D också :tummenupp

det är alltså effekt avgassystem[model diskret]

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
RS "Alex" skrev:

Godkänner dom den där platsen på skylten vid besiktning :confused:
om dom gör det flyttar jag min omgående

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Macke.. skrev:
Godkänner dom den där platsen på skylten vid besiktning :confused:
om dom gör det flyttar jag min omgående

Det är inte lagligt och nej den godkänns inte.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!