Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Tror han svarade på ett drygt svar av en annan medlem, inte åt dig,. :)

Kör hårt.. låter som du har massa jobb framför dig dock. :tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Tror han svarade på ett drygt svar av en annan medlem, inte åt dig,. :)

Kör hårt.. låter som du har massa jobb framför dig dock. :tummenupp

Jo jag märkte de 20 min efter jag hade svarat o fick snappt radera de för att inte missuppfatningen skule bli fel, jo har la en hel del o göra har jag kommit på.

Bestält nyligen:
4st burkar Polyesterplast, 4 kg med härdare.
2st Glasfiber Rovingväv (fakta) Bredd 1000 mm. Draghållfasthet N/cm 1580 kg (600 g). Vikt/m2 290 g, kan fungera bra till tanken så den håller även mot en regäl smäll utan o paja.

Sen måste jag svetsa om bak partiet för de e helt ute o cycklar, (för långt,inte rakt, krokig uppot, ramen helt fel just nu en vad jag vill ha den.

Den andre bilden e något jag tänkte på okså men vet inte, tycker om linjen bara. men får la köpa mig ett par kraschkåpor så kommer man veta lite mer om lijerna, mycke linjer här o där, hehe nä när man även tänker på de så skule jag vela kapa av ramen i över kant/neder kant o korta ramen 10 cm så man får upp vaggan lite mer, skule även vela ändra på gaffelvinkeln så man får vinkla upp gaffeln ca 5grader.

Nä ramen ska kappas kom jag på nu, de här går inte längre, min hoj e minst 20-30cm för hög ju om man jämför med sporthojar har jag märkt efter beräkningar, cross e mer för sittande läge medans race hojar e för liggandes om man räknar på en yamaha tz250 roadracing, saknar att jag gjorde av med kawan, men låg i ekonomisk kris då :rolleyes: , ja ja de ånar sig någon gång när delarna trillar in o hojen börjar få form igen efter jag kappat i sär den, vet bara inte hur mycke jag ska ta en för o få den lägre.

Bifogat

• DSC00419.JPG
    DSC00419.JPG
    76 KB · Visningar: 781
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Va nästan så de blev fel idag, satt o tänkte för 5min sen att nu ska jag ut o kapa i sär ramen så jag får de gjort, men när jag kom ut med mina nya svets pinnar o kollade på stackarn, så ångrade jag mig för stunden, ramen ska kapas men inte just nu, får vänta på motorn så ska ramen kappas för få bätre pasform på grejorna :) den sänds iväg 2007-05-18, om 3dagar o sen tar la resan till mig någon dag, hoppas de inte blir stul

Blev ingen fram fälg yamaha R6, den blev såld innan jag han få vantarna på den, får leta efter en annan :)

Har även hittat en race tank/race kuts för en billig peng, kan inte skada o köpa å prova, blir de knas så skiter jag i de o säljer delarna, får provam ig fram tills jag blir nöjd :) så jag väntar med o bygga en egen kuts/tank tills jag får doma sakerna hemskickade men få se när jag beställer sakerna :)

Bifogat

• 33_640.jpg
    33_640.jpg
    135.7 KB · Visningar: 111
  • 18_640.jpg
    18_640.jpg
    32.3 KB · Visningar: 93
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hur går det med ditt bygge?

Vill också se hur det blir. Måste dock fråga varför du inte bara bygger din egen ram från grunden. Det känns som att det hade varit lättare än att försöka passa på en massa racing grejer på en gammal crossram.

Men skam den som ger sig!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hur går det med ditt bygge?

Ja du hur de går med bygget, står still för tillfället men har jobbat 2 veckor okså, jag skule ju köpa rd350 motor o hade ringt gubben o pratat o så några dagar tidigare o han sa han skule hålla motorn ått mig, men sen när jag fick tag i han igen så hade han sålt motorn redan :mad: , så jag skiter i små motorer på fjutiga 350cc nu, denna gången blir de mer motor.

Har nyligen skickat ett pm till Rn o frågat om massa motorer, se när man får svar, denna gången blir de mellan 750-900cc, borde finna en motor på minst 130hk, även om motorn e störe så borde jag få åning på detta tillslut.

Om någon har en billig motor så kan la personen maila mig på magnusgreved@spray.se alla förslag motages bara de e minst 750cc. miltalen e inte så noga, bara den fungera, kan fattas avgasystem, tändystem, förgasarbrygga.

jo de kommer antagligen bli en del ny ram med den störe motorn om den ska få plats, för den platsen som finns nu så kommer de bli lite trångt med en 900motor med avgasystem förmodar jag, men svårt o veta nu när jag ingen motor har en, letar tills jag har en.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lite OT, men din hoj och annons på blocket har varit uppe på Dagens Blocket-tråden här på SH :hihi

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Så nu har man fått fingret ur örat o ring runt på olika motorer o till slut hitta jag en kille som bara ville bli va med sina prylar som legat i ca 2 år. blev vist inte futtiga 350cc blev 650cc mera cc med ca 135hk mer hk, allså 1000cc med bänkad motor på 185hk på veven. de blir ju skoj de här, delarna sändes iväg idag runt 14:00. beräknas komma om någon dag.

kawasaki zx 10 Motor komplett med bensinpump, kabelhärva, tändningslås, kyllare, luftburk (allt för o kuna starta den) + alla mätare så som hastighet/varvräknare, toppen lös men med ny topppackning som följer med (toppen redan portad) 2 trimavgasystem 1 lite små rostigt o ett va antingen ett Akrapovic/vance & hines helsystem, inte helt säker, reparationshandboken, 4 st exstra kolvar som har gått 6000mil, dom som sitter i nu har gått 4000mil.,

Hummm tror han skule slänga med 2 fram gafflar okså men inte helt säker.

bänkad med 6000mils kolvarna men han bytte till 4000mils kolvarna när han tänkte tubokonventera motorn men han kom inte så långt, kanske ska fortsätta där han slutade med o skimsa cylindrarna o slänga på turbo?

Få la se hur ramen ska byggas sen med denna motorn, behövs ju lite mera plats :) försöka få motorn så nära moder jord okså så kommer de bli bätre väghåling o inte kännas lika tung som gammla sporthojar gör när motorn sitter lite högre.

funderar även över honda cbr 929ans sving :) den e ju billig.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
låter jävligt nice det där. Men du får nog ta och överväga hur du ska bygga ramen, en 250 cross ram kommer gå av som en tändsticka känns det som.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia

.............kanske ska fortsätta där han slutade med o skimsa cylindrarna o slänga på turbo?

funderar även över honda cbr 929ans sving :) den e ju billig.

Härlig byggtråd, vad sjukt lätt du får det att låta inga ledsamheter här inte. Vad ligger budgeten på? Känns som det hade varit billigare att köpa en "riktig" hoj från början.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
låter jävligt nice det där. Men du får nog ta och överväga hur du ska bygga ramen, en 250 cross ram kommer gå av som en tändsticka känns det som.

Jo ramen ska förstärkas från gaffelkronan ner till sving bulten funderar jag på en en ny ram del som e betydligt stabilare o minst 5mm stålplåt, för jag vet att med 200hk i motorn så behöver man betydligt mer ram en vad de e nu, kommer ju vika sig som en tändsticka när man gassar på ju :D men de har jag räknat med att ramen ska byggas om o bräddas o förstärkas för den nya motorn. men de blir no ett kul fordon när den e klar

Hum budgeten ligger på max när den e klar 15000kr har jag räknat på, o sen kan man ju räkna hur mycke kul man kan få för 15000kr :tungan man får ju leta tills man hittar rätt prisklas på sakerna.

Just nu e jag uppe i 4000kr bara. kan hitta sving/fram gafflar billigt.

Men som allt annat, även om jag sätter 15000kr så ska jag försöka hålla den, sen om den går över någon tusig så e de inte så farligt.

Men som sakt vad e riktig hoj, hummmm tex nya R1an för 159000kr då eller? den tackar man inte nej till :)

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998

Just nu e jag uppe i 4000kr bara. kan hitta sving/fram gafflar billigt.

Men som allt annat, även om jag sätter 15000kr så ska jag försöka hålla den, sen om den går över någon tusig så e de inte så farligt.

Men som sakt vad e riktig hoj, hummmm tex nya R1an för 159000kr då eller? den tackar man inte nej till :)

Hade snubben några fler motorer att skänka bort? :rolleyes:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hade snubben några fler motorer att skänka bort? :rolleyes:

Nopp han hade inte de, jag köpte allt :D jag kanska ska montera ihop motorn med trimavgasystemet o bänka om den så man har effekten på papper o sälja den startklar, borde ju ge en peng om jag får ut ca 180hk o den e startklar :p eller ficksa turbo på motorn o bänka den till ca 250+ hk o sälja den, kanske skule finnas någon köpare, men då e motorn värd så där 3-5 gånger mer i värde ju :)

Kanske finns någon intresserad?

Motorn kommer imon med lasbil melan 9:00-14:00, älskar hårda packet på uppot 50kg:D

Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Så nu har alla delar kommit, kom kl 13:23 idag med lastbilen, fick vist bara med 1 trimavgasystem men de va ett Yoshimura fullsystem :p jammy bode la fungera en då tycker jag :p här kommer några bilder på delarna

Bifogat

• DSC00444.JPG
    DSC00444.JPG
    104.9 KB · Visningar: 251
  • DSC00447.JPG
    DSC00447.JPG
    72.3 KB · Visningar: 176
  • DSC00458.JPG
    DSC00458.JPG
    92 KB · Visningar: 629
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Så nu har alla delar kommit, kom kl 13:23 idag med lastbilen, fick vist bara med 1 trimavgasystem men de va ett Yoshimura fullsystem :p jammy bode la fungera en då tycker jag :p här kommer några bilder på delarna

får du ihop den :näsblod

köpa verkstadshandbok kanske :D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE