tarmac
Med lem
Det var skjuts direkt till stationen efter att vi förtöjt, hade ingen slacktid alls.
Jag vägde hojen efter varmkörning igår, körklar med bensin vägde den då 214 kg. 115kg bak och 99kg fram. Lite tyngre än jag trodde. Hade hoppats på ca 210 kg.
Men jag får trösta mig med att jag själv kan träna bort iaf 5-7 kg. Rätt vinterlönnig för stunden.
Hade tänkt ut och ta årets premiärtur i helgen. Men det har varit trist väder här i sthlm, idag regn.
Men jag är glad åt regnet iaf, det spolar gatorna rena från salt och vintersmutsen som inte sopmaskinerna får upp. Synd bara att regnet inte kom på arbetstid.
Tack, ja lite synd att Shorai sålde slut. Det är ju en enorm marknad nu när miljoner européer plockar fram hojarna och upptäcker sina djupurladdade blybatterier. Men åas är det nog delvis detta som gjort att de sålt slut. Tror inte Shorai hade klart för sig vilken enorm marknad som stod för dörren, när man var först ut med LiFePo i ett fordonsanpassat hölje och med garanti... och till ett pris som ofta ligger lägre än iaf ett originalbatteri.
214kg är ju inte så illa pinkat med tanke på större motor (fast den kanske är lättare ändå?) och vätskor i. Original ligger väl på drygt 220kg torr?
Blir förhoppningsvis en liten premiärtur för mig imorgon. Skall bara sätta på framhjulet igen då den fått sig en tjockare slang. Har bara några km till ett stort skogsområde. Som liseberg, fast grus
Batteri är inte heller nåt problem. Jag har inget