Byggtråd - KTM 125 SX supermoto

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Vi håller på modifiera Malins KTM 125 SX 2005 till nästa Åland-resa :) Det blir en lagom mod för att kunna åka både supermoto och MX och byta på inte så många minuter ;)

Jag tror att orginal-oket kommer kunna räcka till på den här knattehojen men det får vi väl se hur det slutar, annars får man väl skaffa sig en till pump och ett fräsigare ok...

Hittills har vi hunnit med/haft råd till ett 16,5" behr framhjul (nytt, finns ju ingen som vill sälja ett sånt beg!), Motomaster 320mm skiva och ett Bridgestone BM01Z Soft slick:

d7aa05cf4bbec5de7627a2da9c574dfe_427_640.jpg

Som vanligt med 16,5" så måste man ta bort skivan för att få dit oket... Imorrn blire till att bygga en distans till oket.

bbcc7170c9f78bebcb8c3b2d4bc72e7b_640_427.jpg

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Coolt!

Bytt ut framskärmen bara :p

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Byt oket direkt, dom blir bara för varma samt saknar känsla.

Jag tycker det är värt att testa med, helt klart.

På min yamma körde jag orginalok och likadan bromskiva, dock är ju oken inte likadana. Men det funkade kanon och jag lyckades aldrig matta ut det. De som testat min hoj på bana hade inget att anmärka på heller. Så om det funkar, så känns det ju väldigt onödigt att slänga ut pengar på ett annat ok.

rock on olof:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Det visade sig att min 320mm skiva rymdes inte i oket, dessutom var det svårt som attan att bygga en distans... Så det blev ett standard ok 4 pots och en riktig pump, lär ju ta stopp med 125an... Man behöver säkert inte börja bromsa förns en halvmeter innan svängpunkten ;)

Det + bakhjulet kommer nån gång i mitten på veckan så då får vi prova montera och släppa ner den på backen :)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag tycker det är värt att testa med, helt klart.

På min yamma körde jag orginalok och likadan bromskiva, dock är ju oken inte likadana. Men det funkade kanon och jag lyckades aldrig matta ut det. De som testat min hoj på bana hade inget att anmärka på heller. Så om det funkar, så känns det ju väldigt onödigt att slänga ut pengar på ett annat ok.

rock on olof:tummenupp

Om man inte upplever det som ett problem så behöver man ju givetvis inte byta till bättre bromsar. Vilka var det som testade?
När det börjar gå fort räcker inte crossbromsarna till. Men för enklare körning duger det.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Om man inte upplever det som ett problem så behöver man ju givetvis inte byta till bättre bromsar. Vilka var det som testade?
När det börjar gå fort räcker inte crossbromsarna till. Men för enklare körning duger det.

var ett par killar som testade, kan inte namnen. dock var supermoppe en av dom :tummenupp

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Fler 2-taktsmotarder åt folket. :yoparty Tänkte själv prova gasgasen på gokartbana nästa år (givetvis hänger man med till Åland om det blir nått), blir skoj att prova 2-takt som motard. :)

var ett par killar som testade, kan inte namnen. dock var supermoppe en av dom :tummenupp
Scchhh, inte nämna att det var jag som provkörde. Då förstår ju folk hur långsamt jag kör. :näsblod :5sure

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Har snört på hjulen och frambromsen för att testa lite, visade sig att beringer 4pot inte funkade med 320mm skiva, så nu får jag ha någon svarva ner den... Fick inte heller med bromsslang fram men som tur är är man sponsrad av en firma som håller på med blandannat bromsslangar...

Men då är frågan, någon som vet vad banjo-koppling som ska vara till dessa? Det vore smidigare det än att behöva ta isär orginal för att kolla

b46d22d94bec06efee50f4111b8dfb4a_640_427.jpg

25acae60bbbd700f5169f03427693a2f_427_640.jpg

fc9ba291f783fc45742694b60fa7f289_427_640.jpg

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
ktm 125 är så sjukt snygg som motard. :yoparty

vad siktar du på för drevning nu då ?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
ktm 125 är så sjukt snygg som motard. :yoparty

vad siktar du på för drevning nu då ?

Jag tänkte slänga dit ett 47 i bak och nåt annat fram, jag måste gå över från supermoto till mx-drevning med framdreven och jag gissar att det kommer bli ganska bra med 47

Det fula är att jag tycker den blev ganska snygg med orginal cross-framskärm, känns inte som om det behöver bytas på den :tummenupp Hondan däremot, den ser förjävlig ut med standardskärmen

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning