Byta bil mot mc

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Tycker det borde finnas en övrigt kategori i annonsforumet?

För jag har en 2001 vw polo TDI som gått ca 7000mil som jag skulle vilja byta mot en sporthoj med inte alltför mkt mil.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har själv ingen koll på annonsforumet eftersom jag så gott som aldrig tittar på det, men kunde inte se att det fanns någon kategori "bytes" precis när jag slog ett öga på det. Idén är ju inte alls dum. Skulle kunna vara önskemål om byte med bil, båt eller vad som helst egentligen om man hade en tredje kategori annonsdel "bytes".

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Lägger man ut sina grejer på blocket brukar man få de mest fantasifulla bytesförslag.

Fast, det är nog sällan man får något förslag som man verkligen kan tänka sig att byta till sig.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Lägger man ut sina grejer på blocket brukar man få de mest fantasifulla bytesförslag.

Fast, det är nog sällan man får något förslag som man verkligen kan tänka sig att byta till sig.

jodå, jag fick min hojj+pengar i inbyte mot min EVO 8 :yoparty

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Men en Polo TDI från 01 med bara 7000mil är väl knappast svår att sälja?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det kommer inte någon bilbytes/bilkategori på SH.

En kategori bytes är väl inte dum egentligen. Det behöver ju inte vara bilar, utan tillbehör till motorcyklar som man vill använda för att byta sig till något annat. Sitter någon på ovanliga tillbehör till en utgången modell är det inte säkert att denne vill ha pengar utan något annat i utbyte. Känner en del som samlar på hojar och bilar och pengar räcker inte för att få tag i delarna. Men det är klart, det finns massor med andra ställen på nätet där man kan lägga ut sådant. Själv använder jag som sagt inte SH annonsdel i huvudtaget. Har slagit ett öga någon gång, men det är inte någon huvudsaklig källa om jag är ute efter något.

När du skriver att det inte kommer någon bilbytes/bilkategori på SH tycker jag att du missar målet lite. Trådskaparen efterfrågade en "övrigt" inte specifikt bil. Sedan har du ju faktiskt implementerat underforum för bilfrågor. För inte så många år sedan minns jag att du dessutom hade en specifik underforum för bilar. Det var på den tiden du själv testade R8 och var intresserade av bilar. Nog borde du förstå att det kanske finns bilägare som också är intresserad av motorcyklar som kanske vill försöka byta sig till en motorcykel. På samma sätt finns det mc-förare här som överger sin hobby och har ett större behov av en bil. Win-win skulle jag säga, men man behöver ju inte döpa annonsdelen till bil bytes mot motorcykel utan bara ha en bytesdel.

Detta är bara en reflektion. Det är du som är gurun här.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Stoppade ut bilen på blocket, har fått en del bytesförslag, men fler som vill köpa den rent.
Meen så råkade jag buda på en GSXR-1000 k3 Med endast drygt 900 mil på mätaren som kvd hade, som jag vann för 28000:-, Denna är förövrigt min brors gamla så jag vet historiken om den. riktigt kul! :banana

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Stoppade ut bilen på blocket, har fått en del bytesförslag, men fler som vill köpa den rent.
Meen så råkade jag buda på en GSXR-1000 k3 Med endast drygt 900 mil på mätaren som kvd hade, som jag vann för 28000:-, Denna är förövrigt min brors gamla så jag vet historiken om den. riktigt kul! :banana

Vart lyckas du göra sådana fynd?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...