Monster
Ny medlem
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Byta cylle på 125:a
Jag har just införskaffat mig en 172cc malossi trim kit till min aprilia sr 125 pendlar scooter och undrar nu hur svårt det kan vara att byta kolv och cylinder på en luftkyld motor!
Är det ngt jag vågar mig på eller?
Jag e ju inte helt bakom när det kommer till motorer och har verktygen!
Det jobbigaste är att jag måste ta bort alla plastkåpor för att komma åt överallt!
Sen så är det mer eller mindre bara 4 "bult" som ska lossas sen i med det nya!
Självklart så kommer det en ny fugge också, men den får dom ställa in på hojladan då jag inte har dom rätta mät grejerna eller kan man ställa in den själv?!
vad bör jag tänka på vad kan gå fel?
Snälla hjälp mig....... Kan jag göra detta?
Finns ju en drös med 125a fantaster här inne!
Jag har just införskaffat mig en 172cc malossi trim kit till min aprilia sr 125 pendlar scooter och undrar nu hur svårt det kan vara att byta kolv och cylinder på en luftkyld motor!
Är det ngt jag vågar mig på eller?
Jag e ju inte helt bakom när det kommer till motorer och har verktygen!
Det jobbigaste är att jag måste ta bort alla plastkåpor för att komma åt överallt!
Sen så är det mer eller mindre bara 4 "bult" som ska lossas sen i med det nya!
Självklart så kommer det en ny fugge också, men den får dom ställa in på hojladan då jag inte har dom rätta mät grejerna eller kan man ställa in den själv?!
vad bör jag tänka på vad kan gå fel?
Snälla hjälp mig....... Kan jag göra detta?
Finns ju en drös med 125a fantaster här inne!