bm55
Ny medlem
KTM 125 Duke 2017 har framhjul 110/70-17...min har 120/70-17. Funkar det att byta hela hjulet rakt av? Samma axeldiameter? Och offset för skiva m.m. Är det samma bak?? Isåfall blir ju 125 skrotade högintressanta! MVH! Lars E
Kloka ord...men rikta o svetsa befintligt framhjul ska kosta 7500:- enligt fälgverkstaden. Som ett nytt... eller mer?!
Och då kanske svarv o fräs blir billigare. Det sitter DUKE hjul därbak på hojen. Och det är ju snyggare med likadana attribut. Just nu letar jag efter ett passande reservhjul för att få bågen igenom besiktningen...snygga ekerhjul får vara på önskelistan framöver..
Jag skulle satsa mina pengar på shyssta motardhjul, dvs ekrade hjul.. För 7500 kan du få tag på en uppsättning, men räkna upp till 10.000 ...
Du får bättre moment me större bromsskiva å me org 2 kolv oket så tar bromsarna bättre me 320 skivan än 260 skivan... Självklart blir blir bromsvärkan bättre me 4 kolv eller 6 kolv oket, å rent av farligt bra me 8 kolvs ok.. Sen handlar mycke om broms pumpens kolv diameter..Nu kanske jag är Captain Obvious men de motardhjul jag har kör med annan bromsskiva, antingen flyttar man ut oket med en liten adapter och får halvdålig frambroms eller så trycker man dit ett fetare ok som kanske dessutom har ytterligare en annan skiva och får ett rejält nyp när man behöver det. Glöm inte att tänka på det.
Du får bättre moment me större bromsskiva å me org 2 kolv oket så tar bromsarna bättre me 320 skivan än 260 skivan... Självklart blir blir bromsvärkan bättre me 4 kolv eller 6 kolv oket, å rent av farligt bra me 8 kolvs ok.. Sen handlar mycke om broms pumpens kolv diameter..
Hur som så funkar org 2 kolv å göra stopis även me en tyngre ktm 640..
Du har säkert rätt, jag körde med original bromspump men en större skiva + adapter. Över en viss fart känns det som att beläggen är av tvål och jag tryckte dit ett dyrt Behringer + matchande skiva så kunde man lyfta bakhjulet med lillfingret sedan.
Ville bara poängtera att det inte får glömmas bort att tänkas på.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|