Byta hoj till nästa år?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja! Kan vara kul o höra om det är fler som funderar på eller VET ska byta hoj till nästa år. Vad har ni isåfall haft och vad ska ni byta till? Och varför?

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Jag funderar på att byta mot en r1 -04 och framåt.. Har i år haft en zx6r -98... r1an har varit drömhojen ända sen liten och 04an och framåt är ju så snygg!! Bortsett från 09an nu då.. :p

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Funderar på att byta till en fazer 1000 eller FZ1-S som den heter nu, touringvarianten. Kör zx9 -98 nu som jag trivs väldigt bra med, vi får väl se.

Skulle vara för att kunna få på lite mer packning och kunna åka på lite längre turer men ändå kunna ta ut o köra två-timmars repor med.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kanske R1-09 men inte troligt,hänger på om tanten vill byta ut -05an mot en sådan,inte ytterligare en hoj.

Blir nog en ny 6a till 2010 istället.

Henrik

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Jag gjorde mitt byte 2 veckor sen - passade på när priserna är så låga som dom är..
Bytte in min Kawa Z1000 -07 till en liten RSV Mille. Har haft SH förut så Zätan med sina låga fotpinnar och svampiga fjädring och jag med min RR själ kom inte riktigt överens. Back to SH för min del!:tummenupp

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag blir fan inte klok på mig själv! :huvet

Jag VET att jag ska ha en ny hoj, sedelbunten ligger och väntar, men varannan vecka får jag en ny briljant idé om vad det ska bli. Just nu har jag snöat in på RSV Mille, men det kommer nog hinna ändra sig fram och tillbaka några gånger innan våren...

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Sålde min FZR600 i augusti, och köpte en Sursuki GSX-R750 -99 2 veckor senare. Hann med cirka 10-15mil på den innan den ställdes av.

Varför körde jag inte mer? :(

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jo, jag jagar också. Vet dock ej exakt vad det ska bli för modell, dock en SH så mycket vet jag. Kandidaterna so far är: RSV Mille, Daytona 675 och Ducati 848. Orsaken jag inte kikat på övriga litermodeller är enkomt försäkring. Daytonan och 848 vet jag att jag kan försäkra rimligt. Med lite tur kan även Millen vara ett alternativ, får ta och ringa runt och kolla det.

Beslut fattas efter mässan när jag fått fundera, klämma känna lite till... :)

Last edited:

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
Jag blir fan inte klok på mig själv! :huvet

Jag VET att jag ska ha en ny hoj, sedelbunten ligger och väntar, men varannan vecka får jag en ny briljant idé om vad det ska bli. Just nu har jag snöat in på RSV Mille, men det kommer nog hinna ändra sig fram och tillbaka några gånger innan våren...

jag har samma problem pengarna ligger o väntar på nått men kan inte bestämma mig

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Funderar på att byta min triumph daytona 675 -07 mot en triumph speed tripel 1050. Hade en sån förut. :va

Anledning: mer pulver, jag behöver inte en räser helt ärligt, damen sitter bättre bak de få gånger hon åker med, mindre att putsa på :)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
får jag bara ihop lite flis här i vinter så blir det en RSV factory 04-05 ungefär, lite crashkåpor o dyl samt en massa bandagar och kanske nåt enstaka BOTT race :)

får jag inte ihop nå cash så sitter jag och skruvar på VTRen hela nästa sommar oxå... :gnissla

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Det blir en KTM250SXF -07 och en KTM250EXC-F -07. :yoparty

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Om jag får iväg skrotbladen så skulle jag gärna se en K5 i garaget igen, mest för att jag aldrig fick plåga den jag hade innan den blev stulen!

Skulle något oföutsett hända(typ mer pengar...) kan det bli en blade 08

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Ja,du. Det lutar åt en vstrom 1000 om den är billig.ja nästan gratis eller jag håvar in en massa på nått lotteri.Tycker det är dax för gamla farbror'n att han får sitta upprätt med alla krämpor.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Sugen på att testa -04/05 zx10r till våren. Varit intresserad av den sedan den kom. Fräck design och tydligen skönt lynnig motor. Fan vet bara om man får sålt R1:an i dessa tider. Varit rätt dött än så länge! :huvet

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
jag ska byta min zzr 600 mot en speed triple -02-04.. om jag lyckas skrapa ihop lite pengar d.v.s.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jag byter!
Kommer aldrig mer att äga en Triumph.

Nu blir det förmodligen en KTM 625/660

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Måste ju byta, vill ju inte bli ifrånkörd av dig en gång till :D
Dock har jag inget bestämt ännu!

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag placerade ju min cbr1000rr i ett räcke på Falkenberg för några veckor sedan så jag "Måste" ha ny hoj.
Hittar jag en Blade -08 för ett superpris slår jag nog till.
Annars blir det en -06:a.
Fast e sugen på en gatreggad nyare banhoj med. :va
Alla dessa I-landsproblem.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...