L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag började processen med att byta kopplingen på min Suzuki DR650 RSE 1991. Jag har sett ett par how to på YouTube och tänkte att det borde ta en halvtimme. När jag kom till skruvarna som spänner ihop fjädrarna tyckte jag att det såg annorlunda ut än jag väntade mig.
På de andra höll skruvarna lamellerna med en stor yttre skiva, men det här är åt andra hållet. Som jag förstår det måste jag ta bort muttern i centrum. Det var en kant invikt så jag antar att den inte är dragen grishårt. Problemet är att det inte finns något som håller emot eftersom det inte är tryck på paketet.
Min tanke är att prova med mutterknackare för att få loss det med pulserna.
Ska man vrida med- eller moturs?
Är jag helt snett ute?
På de andra höll skruvarna lamellerna med en stor yttre skiva, men det här är åt andra hållet. Som jag förstår det måste jag ta bort muttern i centrum. Det var en kant invikt så jag antar att den inte är dragen grishårt. Problemet är att det inte finns något som håller emot eftersom det inte är tryck på paketet.
Min tanke är att prova med mutterknackare för att få loss det med pulserna.
Ska man vrida med- eller moturs?
Är jag helt snett ute?