Hej allihop,
Jag har en hel del erfarenhet av stora snabba cyklar. Har ägt Tuono V4 1100 factory, RC8, 1098S och kör idag en Hypermotard 1100S. Har alltid gillat själva tanken att köra lätta, enkla effektsvaga hojar som man kan "pusha" hårdare. Jag har även ägt en F800R som jag körde en del bana med. Jag gillade känslan av att kunna hålla fullt med BMW:en en större del av tiden. Nu hade BMW:en 85 hk, så inte riktigt lika "slö" som KTM:en jag tänkt mig.
RC 390 verkar vara en fantastisk kul hoj på pappret. Är det en bra idé att köra en RC390 som enda hoj på gata/bana? Blir det tröttsamt i längden? Har som sagt fastnat vid tanken att köra något enkelt, billigt, roligt och som tvingar mig att utvecklas som förare. Vill tro att man är illa tvungen att bromsa senare och hålla högre kurvhastighet om man ska hänga på polarna som kör betydligt större cyklar. Allt det här är attraktivt för mig på pappret.
Någon som gjort en liknande "resa"?
Jag har en hel del erfarenhet av stora snabba cyklar. Har ägt Tuono V4 1100 factory, RC8, 1098S och kör idag en Hypermotard 1100S. Har alltid gillat själva tanken att köra lätta, enkla effektsvaga hojar som man kan "pusha" hårdare. Jag har även ägt en F800R som jag körde en del bana med. Jag gillade känslan av att kunna hålla fullt med BMW:en en större del av tiden. Nu hade BMW:en 85 hk, så inte riktigt lika "slö" som KTM:en jag tänkt mig.
RC 390 verkar vara en fantastisk kul hoj på pappret. Är det en bra idé att köra en RC390 som enda hoj på gata/bana? Blir det tröttsamt i längden? Har som sagt fastnat vid tanken att köra något enkelt, billigt, roligt och som tvingar mig att utvecklas som förare. Vill tro att man är illa tvungen att bromsa senare och hålla högre kurvhastighet om man ska hänga på polarna som kör betydligt större cyklar. Allt det här är attraktivt för mig på pappret.
Någon som gjort en liknande "resa"?