Byta packbox framgafflar STHLM - extra pengar?

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Hoppas någon kan hjälpa mig, ska på semester på onsdag alt. torsdag, måste ha hojen "igång", plockade ner gafflarna igår i hopp om att byta packboxarna själv, har gjort det förut på mindre hojar.

Jag och en polare gjorde själv verktyg för att trycka ihop fjädern och så långt är allt bra, skulle fortsätta idag, men nu har polarn med garaget och verkstaden ramlat och slagit sönder sin fot...jag behöver HJÄLP!

Har en bra kontakt som hade gjort det på 2 timmar, men han är på semester, jag bor i södertälje, men kan glatt åka 10 mil om jag vet att det blir gjort, någon som kan hjälpa mig med detta som är 100% säker på vad han håller på med? Har någon en kontakt? Jag betalar gärna bra och jag har gafflarna lösa med mig samt packboxar och olja, ring gärna på 070-4805973 eller tipsa mig om någon mek., gärna södra sthlm som kan göra detta på stående fot! Borde inte vara mer än 1 timmes jobb ju för den som har verktyg och har gjort det förut?

Tobias
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Kolla med mcpoolens verkstad i sundbyberg.

jag lämnade in mina gafflar lösa till honom i våras då tog han ca 700kr för att fixa båda.

INgen aning om hur han har det med tider men det kan ju vara värt att kolla.
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Hoztic skrev:
2276464 Kolla med Mackes Mekaniska i Moraberg, innanför Ica-butiken där nånstans :tummenupp

Är borta tom fredag, så han hinner inte...jag vet, han är klockren!
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
är priset bra ?

lånar tråden lite .
eftersom jag inte kan eller känner nån som har eller har äns verktygen .
skulle jag nu köpa dom så skulle det bli en massa kostnad där oxå ..

så min fråga e nu .
killen som jag köpre hojen bytte ut packboxar.
men jag prata med killarna på honda center efter att jag kände att det glappade i gafflarna .
vi kom fram till att det va busringarna.
då sa jag att det är lika bra å byta ut packboxarna oxå för man vet alldrig hur dom ser ut nu efter lite hård körning :yoparty
iallafall .
fick ett pris på 2000 kr för arbete och matriela sakerna .
e det ett bra pris..
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nu är jag inte expert på din hoj, men det är väl vanlig USD gaffel? Varför skall du ta bort fjäder? Mutterpicka bottenpluggen och sedan drar du bara ut allt innehåll ovanifrån. Du skall ju inte byta fjäder, så det känns ju onödigt att ta loss.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top