byta till bimota sb6r

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
tjena.. är newbee här kan man säga..
nu går jag i bytar tankar.. har en ducce 748 nu.. kanon nöjd men mycke vill ha mer..

mitt val lär nog bli en bimota med en suzuki 1100 motor i.. varför inte slå ihop det bästa av två världar.. italiens design med japans kvalité!

vill gärna höra vad ni andra har att tillägga om detta byte av hoj!!
tack på förhand // windeståhl
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
skövde_pöjk skrev:
tjena.. är newbee här kan man säga..
nu går jag i bytar tankar.. har en ducce 748 nu.. kanon nöjd men mycke vill ha mer..

mitt val lär nog bli en bimota med en suzuki 1100 motor i.. varför inte slå ihop det bästa av två världar.. italiens design med japans kvalité!

vill gärna höra vad ni andra har att tillägga om detta byte av hoj!!
tack på förhand // windeståhl

Finns väl ombyggnads-kit till Duccen? Såg nån tråd om det för inte så länge sedan. SÖK! :tummenupp
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
klart man kan preppa duccen med nått värre men känns som att man skulle göra mer ont än gott.. en ducce ska behållas med 90 graders twin och inget annat.. ;) annars får man förmodligen nån mafioso efter sig! :p

har hittat en schysst bimota på Mc-kompaniet i Väring.. riktigt fräch..http://www.mc-kompaniet.se/bilder/beg hojar/sb6r.jpg är tydligen en carbon version... = mycke godis!!!!*ha begäret växer*
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
gå till www.tlplanet.com så kanske de kan hjälpa till med Bimota frågor.
har för mig att det pratats en del om TL-Bimotan :)
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Jag har hört att kvalitén är inte vad den borde vara? :va

Sen kan man ju fråga sig om den är snygg...? :rolleyes:

Förutom det så är det en frän och udda hoj...och bara det får en att vilja köpa :)
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
HanneZ skrev:
Det är väl en sån som står ute på mc-kompaniet va?
jajjemän det är den jag menar!:) den e udda och fräck! fast jag vet inte.. gillar lite udda hojar.. finns ju en del som kör typ yamahs r-hojar å gixxer! :gnissla
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Josafan skrev:
Jag har hört att kvalitén är inte vad den borde vara? :va

Sen kan man ju fråga sig om den är snygg...? :rolleyes:

Förutom det så är det en frän och udda hoj...och bara det får en att vilja köpa :)

jag vet typ nada om bimota men kör ju redan italienskt så jag vet vad kvalité är :yoparty *skojar*

beauty is in the eye of the beholder heter det ju..

gillar som sagt udda bågar men vi får la se.. bra att man får lite mer kött på benen här innan man klipper en!
 

SB8R

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
BIMOTA SB8-R.nu R1a
skövde_pöjk skrev:
jag vet typ nada om bimota men kör ju redan italienskt så jag vet vad kvalité är :yoparty *skojar*

beauty is in the eye of the beholder heter det ju..

gillar som sagt udda bågar men vi får la se.. bra att man får lite mer kött på benen här innan man klipper en!
HEJ där jag har varit ägare till 2 Bimota en SB6a o en SB-8R jävligt läckra hojar o skit sköna o köra.men tänk bara på reservdels priserna på en sån hoj i fall du krachar.dom är fan inte biliga
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
SB8R skrev:
HEJ där jag har varit ägare till 2 Bimota en SB6a o en SB-8R jävligt läckra hojar o skit sköna o köra.men tänk bara på reservdels priserna på en sån hoj i fall du krachar.dom är fan inte biliga

ok fasen va bra att få skriva lite med en som har erfarenhet av bimota.. dom som klör dessa maskiner e lätt räknade på ena handen!

ok kunde nästa tänka mig att det inte blir billiga grejer om man klotar..

fast jag är ändå riktigt sugen.. visst man kan köpa en renodlad japs men det har ju ALLA andra..lite sköj att sticka ut i mängden..!
man får väl ta sig en funderare!

hur är det med försäkring på en sb6r...har hittat en 97:a... åldern + att hojen borde ju inte ha nån enorm kraschstatestik(e ju ganska ovanlig)..detta tycker iaf jag borde vara = lägre premie..
men jag vill gärna veta.. så man har lite att gå på
tackar på förhand!
// windeståhl
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
skövde_pöjk skrev:
klart man kan preppa duccen med nått värre men känns som att man skulle göra mer ont än gott.. en ducce ska behållas med 90 graders twin och inget annat.. ;) annars får man förmodligen nån mafioso efter sig! :p

har hittat en schysst bimota på Mc-kompaniet i Väring.. riktigt fräch..http://www.mc-kompaniet.se/bilder/beg hojar/sb6r.jpg är tydligen en carbon version... = mycke godis!!!!*ha begäret växer*

Det är helt sjukt snygga hojar...

En SB8R i Carbonutgåva...
 

Bifogat

  • copy12-11Bimvota04.JPG
    copy12-11Bimvota04.JPG
    81.2 KB · Visningar: 118

SB8R

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
BIMOTA SB8-R.nu R1a
skövde_pöjk skrev:
ok fasen va bra att få skriva lite med en som har erfarenhet av bimota.. dom som klör dessa maskiner e lätt räknade på ena handen!

ok kunde nästa tänka mig att det inte blir billiga grejer om man klotar..

fast jag är ändå riktigt sugen.. visst man kan köpa en renodlad japs men det har ju ALLA andra..lite sköj att sticka ut i mängden..!
man får väl ta sig en funderare!

hur är det med försäkring på en sb6r...har hittat en 97:a... åldern + att hojen borde ju inte ha nån enorm kraschstatestik(e ju ganska ovanlig)..detta tycker iaf jag borde vara = lägre premie..
men jag vill gärna veta.. så man har lite att gå på
tackar på förhand!
// windeståhl
premien är inte lägre på en sån hoj.sen ska du tänka på den dan du kanske vill byta hoj det är ett helvete o bli av med en sån.det var ingen mc-handlare som ville byta in den mer än MC-Kompaniet.det var då jag bytte till mej en ny SB8R.sen när det var daxs att bytta bort den då var det tvärstopp överallt ingen ville ta i mot den.så jag annonserade ut den själv hde den till försäljning i 4år men till sist var det en som nappade
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hojen du kollat på mc-kompaniet är riktigt fin, en kompis (här i skövde, hej hej) ägde den förut, mycker välvårdad och omhändertagen, jag har själv kört den några mil och trivdes enormt bra.
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
R2 skrev:
hojen du kollat på mc-kompaniet är riktigt fin, en kompis (här i skövde, hej hej) ägde den förut, mycker välvårdad och omhändertagen, jag har själv kört den några mil och trivdes enormt bra.

tjena skövdebo :)
den ser onekligen mycket fin ut.. vad jag kunde se så fanns det inte en enda repa på bågen!
får se lite vad som händer men den är ju helt klart ett allternativ..det är ju så många hojar man vill ha.. synd att man inte har ett par mille på banken då skulle iaf jag äga ett antal hojar av olika storlekar och kaliber :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top