Byta ut skinnet på sittdyna?

MissEha

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsx600f 1996
Hej
Jag funderar på att köpa en motorcykel men den jag har kollat på har en sliten färg på sittdynan. Kan man byta ut skinnet på dynan någonstans och vad kostar det?

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Det finns säkerligen ställen som gör det åt dig. Men på min gamla GSXR 750 -89 så bytte jag det själv. Köpte passande till cykeln för en femhundring, var inga större besvär att montera det sen, bara man hade en kraftig häftpistol så. Men beror väl säkerligen på vad det är för hoj du ska köpa. Annars borde du väl kunna hitta en hel sadel på nån mc-skrot till ett schysst pris?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Billigast är om du kan hitta ett nytt originalöverdrag och klä om den själv. Det är inte svårt, som att klä om en stoldyna.
Om det inte finns extra sadelöverdrag som reservdel så får du gå till en sadelmakare som syr upp ett nytt. Det blir lite dyrare med åas kan du då få en personlig sadel, dvs välja material och design. Kosatr ca 3000 och upp.

Om det slutar med det sistnämda kan jag pm:a nummer till en duktig sadelmakartjej som sytt sadel åt mig. Hon syr även bilinredningar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kontakta en tapetserare. Finns ett gäng i Sthlm. Deras jobb är att klä om dynor.

Ett annat alternativ är att snacka med en skomakare. De borde också kunna sånhär i viss utsträckning.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Lätt att göra själv.

Kostade 90 kr och 1 timme senare var det klart

attachment.php

leffa33

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Hoj
honda cbr600f -99
vad är det för cykel?,jag köpte en helt ny sadel idag av en kille som tävlar med motor cyklar så han skruvar av mycket,jag fick ge 700kr nypris5000kr och han hadde några modeller

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Kan inte vara svårt om man bara köper galon på närmsta syaffär och sen häftar dit. Värmepistol borde underlätta vid hörn. Kostnaden borde blir runt hundringen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept