Byte av drev och kedja.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Hej,

Innan jag ska dra bort pluggen så har jag några jobb att göra på hojen. 1 mutter har lossnat från bakre drevet, samt att drevet glappar lite (Man kan röra på det), sen så är kuggarna på nått drev dåliga, då ibland så släpper den när jag accelererar fast den kommer tillbaka efter 1 sekund.

Vart ska man beställa? Kommer det bli billigare ifall jag hittar någon här i Stockholm, Sverige som har det, eller blir det billigast ifall jag beställer allt från Geiwiz.de ?

Tänkte även gå ner i storlek på drevet, då 170km är onödigt fart för mig, då kan jag likagärna dreva ner så den får mer acceleration. 140km räcker gott o väl tycker jag.

Vilken storlek borde jag gå ner på osv? Uppskattar tips.

Mvh

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Det går att räkna på hastighet genom att räkna ut växling-ratio, ju högre ratio, ju mer acc och lägre top.
Hoppa ner 1-2 taggar ifram eller gå upp 3-6 taggar i bak så ska du se att den går piggare.

Tror geiwiz är billigast möjliga, och smidigaste du kan ta för att få välja drev. Annars köper du dreven, och köper en standard kedja på biltema för 300kr och kommer ner lite till i pris :tummenupp

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Det går att räkna på hastighet genom att räkna ut växling-ratio, ju högre ratio, ju mer acc och lägre top.
Hoppa ner 1-2 taggar ifram eller gå upp 3-6 taggar i bak så ska du se att den går piggare.

Tror geiwiz är billigast möjliga, och smidigaste du kan ta för att få välja drev. Annars köper du dreven, och köper en standard kedja på biltema för 300kr och kommer ner lite till i pris :tummenupp

Ok, då blir det drev på Geiwiz, men jag har ingen aning om vilka jag ska välja. Jag väljer min modell, vilket är en Honda NSR 125 R 1992 med JC20 motor begränsad genom avgassystem och tändningen (CDI tror jag).

Mvh

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Ok, då blir det drev på Geiwiz, men jag har ingen aning om vilka jag ska välja. Jag väljer min modell, vilket är en Honda NSR 125 R 1992 med JC20 motor begränsad genom avgassystem och tändningen (CDI tror jag).

Mvh

Kolla på vad du har nu, och släng på ett med 3 taggar mer i bak, räcker inte det, så byt till ett mindre i fram också, eftersom det i bak är bökigast att byta, så byt storlek på det först, och sen gå ner på framdrevet, eftersom den är lättast att byta när allt sitter på

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy