Byte av Framlampa TZR

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej alla!

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta! Helt hopplöst! jag ska byta framlampan och vet inte vilken skruv jag ska lossa för att få bort skiten, man ser inte vilken skruv som går vart ju..... Är det dom 2 små hålen i framkåpan som man ska skruva i eller är det dom där bakom framkopan på nedre delen av lampan??
har testat allt nu nästan och den sitter fortfarande som skit!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Plocka av framkåpan, sen är det 2 skruvar som sitter snett neråt höger, typ. Du ser när du har plockat av kåpan. Inte dom två stora asså.

Solid snake

Guest
Ta av toppkåpan (läs ej kåpglas, hela skiten) sen tar du o tittar efter 2 små skruvar som sitter snett underifrån på lampan.

Skruva ut dom och dra underdelen av lamphuset mot dig, vips så är den av.

EDIT: Biifer hann före! :mad: :tungan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Miss_Orchidee skrev:
Hej alla!

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta! Helt hopplöst! jag ska byta framlampan och vet inte vilken skruv jag ska lossa för att få bort skiten, man ser inte vilken skruv som går vart ju..... Är det dom 2 små hålen i framkåpan som man ska skruva i eller är det dom där bakom framkopan på nedre delen av lampan??
har testat allt nu nästan och den sitter fortfarande som skit!

Dom skruvarna ska du inte pilla på, det är inställning till ljusbilden.

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
på min tzr så måste jag justera lampan så att den sitter helt snett i fästet för att det ska lysa på vägen... någon annan som har liknande fel? kan tillägga att lampinsatsen sitter som den ska

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
nomolas skrev:
ojoj, det lät som hon redan pillat på dem :D

oj, det har hon redan gjort....hehe... :hihi

men, nu har ja fått dit skiten igen för länge sen, men nu märkte jag att om man trycker på lampan uppe i högra hörnet så går den att trycka in.... ska den göra det?? det verkar helkonstigt.......... :va

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Miss_Orchidee skrev:
oj, det har hon redan gjort....hehe... :hihi

men, nu har ja fått dit skiten igen för länge sen, men nu märkte jag att om man trycker på lampan uppe i högra hörnet så går den att trycka in.... ska den göra det?? det verkar helkonstigt.......... :va

Det ska vara så, det är fjädrarna bakom justeringsskruvarna som trycker utåt

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
PollySmurf skrev:
Det ska vara så, det är fjädrarna bakom justeringsskruvarna som trycker utåt

men innan var det inte så....då satt den mycket stabilare, kanske var all skit som fyllde igen....hehe

men aha.. då får ja styra rätt den där lampan igen nu då....... jag drog ALLA skruvarna i botten, och det skulle man tydligen inte göra med dom där fram.... :hihi

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Miss_Orchidee skrev:
men innan var det inte så....då satt den mycket stabilare, kanske var all skit som fyllde igen....hehe

men aha.. då får ja styra rätt den där lampan igen nu då....... jag drog ALLA skruvarna i botten, och det skulle man tydligen inte göra med dom där fram.... :hihi

Haha... Sök på "ljusbild" eller "ljusbilden" så lär du hitta hur du justerar in det

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...