Barrett skrev:Hallå folk!
Någon som har erfarenhet av att lasta hojen i en VW Caddy modell ny? Får man in den på tvären utan att plocka av hjul & går det isf stänga dörrarna?
Någon som testat?
MVH / Chris
Göran_Gullbro skrev:Är det inte så att caddyn har alldeles för låg takhöjd och är för kort för mc?!
Pickupen funkar det dock fint när bakhjulet står på baklämmen...
/G
Barrett skrev:Det går inte hitta höjduppgifter på hemsidan, fast det känns inte som om det skulle vara något problem. Räknade lite på det, i teorin ska det gå få in den & kunna stänga dörrarna (om man ställer hojen diagonalt). Fast om det sen går i verkligheten är ju en annan 5:a (och höjden är ju iofs fortfanade ett ?:en)
Caddy pickupen modell "skoda" är inget alternativ då jag inte kan låna en sådan. Då står dessutom verktyg, däck, fan & hans moster oskyddat från väder, vind & tjuvar.
Göran_Gullbro skrev:Jag har för mig att jag själv funderat på en caddy (skåp) men kommit fram till att det inte går att få in hojen som den är och kunna stänga dörrarna (varken rakt eller snett). Köpte därför en Cheva van i vilken man kunde få in tre fullvuxna endurohojar och ändå kunna ha baksätet kvar!!! Men prova och låt mig veta om detta låter sig göras...
/G
Barrett skrev:Jo, fast nya modellen verkar lite större & mer kantig. Enduro kan jag iofs tänka mig bli värre med, då dom både blir en hel del längre & högre.
Jag har en dodge van annars. Där får man ju in ett helt gäng med hojar, men ska man köra Halmstad-Åland-Linköping-Halmstad själv med en redan tajt racebudjet kan det ju bli väl spännande bensinräkningar.
Demp@ skrev:det får inte plats kan jag säga
om man inte våldar satan då förstås
Ghost skrev:Jag har stoppat in en husa i en Opel Combo på diagonalen, det enda jag gjorde vara att spänna ihop framgaffeln innan lastning
sedan spände jag fast den med 2 spännband "som vanligt", stod hur stadigt som helst.
Iofs är det inte en caddy.... Men den är liten & fyrkantig iaf
Glömde nästan... Jag vek styret också. Då blev det plats över också.Barrett skrev:Ja går det i en combo ska det fan gå i en caddy, nu känner jag mig riktigt hoppfull!
Ghost skrev:Glömde nästan... Jag vek styret också. Då blev det plats över också.
Glöm inte att såga bort lastförskjutningsskyddet då...HW skrev:Nu är ni dumma!
Om du ska åka själv kan du slänga ut passagerarsätet och rulla fram hojen till instrumentbrädan. Om du inte har en "backe-hoj" med förlängd sving så blir det inga problem att få igen dörren!!
/HW
Ghost skrev:Glöm inte att såga bort lastförskjutningsskyddet då...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|