Caddy vs Motard?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hallå folk!

Någon som har erfarenhet av att lasta hojen i en VW Caddy modell ny? Får man in den på tvären utan att plocka av hjul & går det isf stänga dörrarna? :va

Någon som testat?

MVH / Chris

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Barrett skrev:
Hallå folk!

Någon som har erfarenhet av att lasta hojen i en VW Caddy modell ny? Får man in den på tvären utan att plocka av hjul & går det isf stänga dörrarna? :va

Någon som testat?

MVH / Chris

Är det inte så att caddyn har alldeles för låg takhöjd och är för kort för mc?!
Pickupen funkar det dock fint när bakhjulet står på baklämmen...

/G

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Göran_Gullbro skrev:
Är det inte så att caddyn har alldeles för låg takhöjd och är för kort för mc?!
Pickupen funkar det dock fint när bakhjulet står på baklämmen...

/G

Det går inte hitta höjduppgifter på hemsidan, fast det känns inte som om det skulle vara något problem. Räknade lite på det, i teorin ska det gå få in den & kunna stänga dörrarna (om man ställer hojen diagonalt). Fast om det sen går i verkligheten är ju en annan 5:a (och höjden är ju iofs fortfanade ett ?:en)
Caddy pickupen modell "skoda" är inget alternativ då jag inte kan låna en sådan. Då står dessutom verktyg, däck, fan & hans moster oskyddat från väder, vind & tjuvar.

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Barrett skrev:
Det går inte hitta höjduppgifter på hemsidan, fast det känns inte som om det skulle vara något problem. Räknade lite på det, i teorin ska det gå få in den & kunna stänga dörrarna (om man ställer hojen diagonalt). Fast om det sen går i verkligheten är ju en annan 5:a (och höjden är ju iofs fortfanade ett ?:en)
Caddy pickupen modell "skoda" är inget alternativ då jag inte kan låna en sådan. Då står dessutom verktyg, däck, fan & hans moster oskyddat från väder, vind & tjuvar.

Jag har för mig att jag själv funderat på en caddy (skåp) men kommit fram till att det inte går att få in hojen som den är och kunna stänga dörrarna (varken rakt eller snett). Köpte därför en Cheva van i vilken man kunde få in tre fullvuxna endurohojar och ändå kunna ha baksätet kvar!!! :yoparty Men prova och låt mig veta om detta låter sig göras...

/G

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Göran_Gullbro skrev:
Jag har för mig att jag själv funderat på en caddy (skåp) men kommit fram till att det inte går att få in hojen som den är och kunna stänga dörrarna (varken rakt eller snett). Köpte därför en Cheva van i vilken man kunde få in tre fullvuxna endurohojar och ändå kunna ha baksätet kvar!!! :yoparty Men prova och låt mig veta om detta låter sig göras...

/G

Jo, fast nya modellen verkar lite större & mer kantig. Enduro kan jag iofs tänka mig bli värre med, då dom både blir en hel del längre & högre.
Jag har en dodge van annars. Där får man ju in ett helt gäng med hojar, men ska man köra Halmstad-Åland-Linköping-Halmstad själv med en redan tajt racebudjet kan det ju bli väl spännande bensinräkningar.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Barrett skrev:
Jo, fast nya modellen verkar lite större & mer kantig. Enduro kan jag iofs tänka mig bli värre med, då dom både blir en hel del längre & högre.
Jag har en dodge van annars. Där får man ju in ett helt gäng med hojar, men ska man köra Halmstad-Åland-Linköping-Halmstad själv med en redan tajt racebudjet kan det ju bli väl spännande bensinräkningar.

Om den ser ut som citroen jumpy som får du in 2st hojar!

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
det får inte plats kan jag säga :(
om man inte våldar satan då förstås :)

Bifogat

• DSCN1334 (Medium).JPG
    DSCN1334 (Medium).JPG
    62.9 KB · Visningar: 103
  • DSCN1332 (Medium).JPG
    DSCN1332 (Medium).JPG
    55.3 KB · Visningar: 85
  • DSCN1331 (Medium).JPG
    DSCN1331 (Medium).JPG
    56.2 KB · Visningar: 81

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Demp@ skrev:
det får inte plats kan jag säga :(
om man inte våldar satan då förstås :)

Sätter inte höjden stopp så ska jag ge mig fan på att det SKA gå. :tungan Har du lust att mäta? :)

Jag uppskattade fram att diagonalt bör där vara ett mått på runt 2.10-2.15, och hojen är enl. mina uppskattningar ca 2 m lång. Dörrarna ser inte ut att sno ngn plats för att få dit den, vilket iofs inte spelar ngn roll när man har sidodörren. I värsta fall ser inte den där mellanväggen allt för jobbig ut att plocka bort.

En kille här på forumet fick ju in en sporthoj i sin polo så att få in en motard i en caddy ska ju vara en barnlek i jämnförelse! :hihi

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Jag har stoppat in en husa i en Opel Combo på diagonalen, det enda jag gjorde vara att spänna ihop framgaffeln innan lastning
sedan spände jag fast den med 2 spännband "som vanligt", stod hur stadigt som helst. :tummenupp
Iofs är det inte en caddy.... :rolleyes: Men den är liten & fyrkantig iaf :hihi

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ghost skrev:
Jag har stoppat in en husa i en Opel Combo på diagonalen, det enda jag gjorde vara att spänna ihop framgaffeln innan lastning
sedan spände jag fast den med 2 spännband "som vanligt", stod hur stadigt som helst. :tummenupp
Iofs är det inte en caddy.... :rolleyes: Men den är liten & fyrkantig iaf :hihi

Ja går det i en combo ska det fan gå i en caddy, nu känner jag mig riktigt hoppfull! :tummenupp

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Barrett skrev:
Ja går det i en combo ska det fan gå i en caddy, nu känner jag mig riktigt hoppfull! :tummenupp
Glömde nästan... :rolleyes: Jag vek styret också. :tungan Då blev det plats över också. :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ghost skrev:
Glömde nästan... :rolleyes: Jag vek styret också. :tungan Då blev det plats över också. :)

Nu är ni dumma! :7peta

Om du ska åka själv kan du slänga ut passagerarsätet och rulla fram hojen till instrumentbrädan. Om du inte har en "backe-hoj" med förlängd sving så blir det inga problem att få igen dörren!!

/HW

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
HW skrev:
Nu är ni dumma! :7peta

Om du ska åka själv kan du slänga ut passagerarsätet och rulla fram hojen till instrumentbrädan. Om du inte har en "backe-hoj" med förlängd sving så blir det inga problem att få igen dörren!!

/HW
Glöm inte att såga bort lastförskjutningsskyddet då... :näsblod

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE