Cagiva 250 "Husqvarna" -89

snigenmaskin85

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
letar än
hallå har hittat en fräsh Cagiva 250 "Husqvarna" -89 men har aldrig hört talas om cagiva och försökt sökt på om det finns reservdelar till den men hittar ingen men så står det ju husqvarna med i annonsen så frågan är passar alla husqvarna delarna till cagivan??

vet ni nån bra sida med reservdelar till Cagiva 250 "Husqvarna" -89 så skicka gärna ett mail för jag vill ju inte köpa cross som det inte finns delar till..

tack på förhand

länkarna kan ni skriva här eller skicka till min mail. viking_rock44@hotmail.com

ps: kan tillägga att jag är nybörjare inom cross

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
geiwiz.de är bra när det gäller delar.
Vill du hellre handla i Sverige så är Biscaya i Alingsås kanon att ha att göra med. Men deras leveranstider kan bli väldigt långa, då de inte har mycket delar hemma.

snigenmaskin85

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
letar än
geiwiz.de är bra när det gäller delar.
Vill du hellre handla i Sverige så är Biscaya i Alingsås kanon att ha att göra med. Men deras leveranstider kan bli väldigt långa, då de inte har mycket delar hemma.

ok. har dom en sida ma kan köpa från?? då jag bor lååångt ifrån alingsås

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Hej,
Som nyborjare skulle jag avrada dej kopa en sa sallsynt cykel.

Husqvarna/Cagiva ar inte kanda att vara snabba med reservdelar kan jag bara tala om av egen erfarenhet.
Annat var det pa 80-talet da CR/WR Huskyna var gjorda i Sverige och manga akte pa dessa maskiner.

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Kan väl bara ge dig ett råd, köp inte den hojen. Om du får tag på delar till den kommer det säkerligen bli dyrare att reparera en sån hoj än vad du ger för den i inköp.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hej,
Som nyborjare skulle jag avrada dej kopa en sa sallsynt cykel.

Husqvarna/Cagiva ar inte kanda att vara snabba med reservdelar kan jag bara tala om av egen erfarenhet.
Annat var det pa 80-talet da CR/WR Huskyna var gjorda i Sverige och manga akte pa dessa maskiner.

Vill bara flika in här o meddela att Halvards har varenda liten skruv till varenda liten hoj liggandes på hyllan och har aldrig stött på problem med delar till hva. Leveranstid är aldrig mer än två tre dagar.

Men tack ändå.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Om det nu är samma delar i cagivan som i husqvarnan så går det finna delar via en återförsäljare som jag inte minns namnet på just nu, men de köpte upp alla gamla reservdelslager i hela sverige. (kan det varit Halvards motor i Eskilstuna..?)
However, motorn är troligen cagivas egen så där kan det bli svårare.

en bekant hade en sådan men han köpte en GasGas -00:a för 10papp och sålde Cagivan för 6papp. (alla var kraftigt förvånade att han lyckades sälja den)
-Han tyckte det var väl värt mellanskillnaden på 4 papp för att gå en modernare cykel som det faktiskt finns en lokal återförsäljare till.

Summa summarum: lägg några tusenlappar till och köp en nyare maskin av kännt märke, om inte annat går det att bli av med cykeln när man tröttnat.

snigenmaskin85

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
letar än
tack för hjälpen. då kollar jag vidare på ett mer kännt märke. en suzuki 250 hittade jag med får se om den är nåt å ha

mvh

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Vill bara flika in här o meddela att Halvards har varenda liten skruv till varenda liten hoj liggandes på hyllan och har aldrig stött på problem med delar till hva. Leveranstid är aldrig mer än två tre dagar.

Men tack ändå.

En kamrat åkte cagiva 250-89 för tio år sedan, då gick det inte att få tag i nya kylvingar. De hade slutat tillverkats.

Hojen i fråga är 19 år gammal:7peta

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...