Cagiva Mito 125 hjääälp!!!

lolapan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2004
Hoj
Cagiva Mito
Asså det här är ett jävla skit!! jag köpte min Cagiva Mito -00 för två veckor sen! den gjorde 220 knyck! å typ 4.5 s 0-100 km/h! då tänkte jag: fan va den går..kan inte va strypt...jag hade rätt! men vad jag inte visste (och inte den förra ägaren heller)var att det satt på en 160 cc! hur i himmelen är detta möjligt? å var katten får jag tag i en ny cylinder?

Last edited:

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
lolapan skrev:
hur i helvete är detta möjligt? å var f-n får jag tag i en ny cylinder?

Ja, det är väl så att någon har monterat en 160cc cylle, svårare än så är det inte. Varför köpa ny cylle?

lolapan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2004
Hoj
Cagiva Mito
Nykan skrev:
Ja, det är väl så att någon har monterat en 160cc cylle, svårare än så är det inte. Varför köpa ny cylle?
hade faktiskt tänkt att ligga lågt i början du...

lolapan

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2004
Hoj
Cagiva Mito
Nykan skrev:
Och med det menar du? Är väl bara att köra och låta det vara så länge den funkar och går bra, eller?

det skulle jag verkligen inte vilja påstå...mitt a1 är helt nytt och om jag nu skulle bli tagen finns det risker som jag absolut inte tar

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Nykan skrev:
Och med det menar du? Är väl bara att köra och låta det vara så länge den funkar och går bra, eller?
Som jag förstår det så vill han vara på lagens sida. Inte så konstigt om man precis skaffat hoj.

Jag hade också försökt skaffa fram en originalcylinder. Kanske inte att köra med men det är bra att ha speciellt när det är dags att sälja. Finns säkert folk här som vet var du kan fåg tag på en.

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Hoj
Zx9R -99
bara köra och se glad ut... =) fort ska det gå annars är dte inget att ha... :D :D :D cbr 125 , haha :p aja ska vara tyst ;) menmen ska säljas och köpa bil så ja.. :D...

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
220 knyck med originaldrevning? Min gör runt 180-190 med 160 cc polini.

Låter väldigt mycket. Måste vara omdrevad isåfall.

Men men, jag skulle inte oroa mig. Kör den så, svårt att polisen kommer att upptäcka något.

Solid snake

Guest
Aldrig att den gör 220 :7peta , vet du vad originalcyllar kostar?

När du får veta det så skiter du i det, förresten kubiken bestämmer väl inte hur fort du ska köra? Ta det lugnt så blir du inte stoppad.

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
var glad att den går fort.
och som solid sa. kör lugnt så ska nog inget hända.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
lolapan skrev:
Asså det här är ett jävla skit!! jag köpte min Cagiva Mito -00 för två veckor sen! den gjorde 220 knyck! å typ 4.5 s 0-100 km/h! då tänkte jag: fan va den går..kan inte va strypt...jag hade rätt! men vad jag inte visste (och inte den förra ägaren heller)var att det satt på en 160 cc! hur i himmelen är detta möjligt? å var katten får jag tag i en ny cylinder?
Jag har en sprillans komplett ny originalcylinder med kolv,ringar mm (Gilardoni).

Intresserad ?? //Jösse

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
fan asså!!!!11 min gor bara i 170!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111 kan non gjelpa?!+!?!!1

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Aldrig att den gör 220 :7peta , vet du vad originalcyllar kostar?

När du får veta det så skiter du i det, förresten kubiken bestämmer väl inte hur fort du ska köra? Ta det lugnt så blir du inte stoppad.

:fakta

Den gör inte 220 km/h, Det lär vara glädjemätare. Och bara för du har 160cc cylinder betyder det inte att du måste ligga och pressa den max hela tiden.

Eller har du fått häng-gas?

:hihi

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
som många har sagt man måste inte köra för fort bara för att det sitter en 160 cc sylle på den. och om du ska få den laglig så får du ju också strypa den och då blir det dyrt.

Så kör som den är nu :banana

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
Ok jaa du behöver ju inte köra fort men det kan vara svårt att hålla sig ifrån att gasa lite hehe

chris rr

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
honda
Mattsson88 skrev:
Ok jaa du behöver ju inte köra fort men det kan vara svårt att hålla sig ifrån att gasa lite hehe

Precis det jag menar, det bästa är att ta det lilla lugna inne i stan. Och om du vill gasa på lite så stick ut på mindre trafikerade vägar.

:tummenupp

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
det är väl bara att se till på ett eller annat sätt att du inte kan gasa fullt??

spärra trotteln eller nåt... det är inte så svårt.
cylindrar e dyrt, har du trim, kör med trim, men kör med huvet å inte handen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...