Cagiva Mito-tråden

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ser ju inte rent jävligt ut, men tank o kåpor är inte billigt! Du kan nog hitta lite billiga grejor via eBay eller nåt sånt. :)


Det är fan sant! :rolleyes:

Aja, kör in den till verkstad imorgon så får dom sköta resten. Är ju försäkringsbolaget som avgör ändå. Det ordnar sig nog :)
 

TollarpsÅkarn

If it aint broken, don't fix it.
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Tollarp, Skåne
Hoj
Cagiva Mito -04
Fick dreven idag och var inne o köpte kedja igår :)
 

Bifogat

  • P5140186_1067x800.JPG
    P5140186_1067x800.JPG
    126.6 KB · Visningar: 51
  • P5140190_1067x800.JPG
    P5140190_1067x800.JPG
    135.2 KB · Visningar: 50

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
Nu är gudarna extremt taskiga mot mig! Skulle ut på en skön tur i det härliga vädret igår och vad händer? JO: Miton tvärdör efter ca:1km. Tänker direkt att det bara är soppatorsk, men icke! Provar att starta...wrrmm...startar på nån sekund bara. Men jag kommer bara ca5-800m då den dör igen och jag lessnar och vänder hemmåt igen. På vägen dör den 4ggr till. Min fråga: Kan det vara soppakranen som är igenkläggad? Eller är det troligare att det är förgasaren? :mördaochdumpaiträsket::gnissla
 

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Mora
Hoj
Honda 750
Hade samma problem på min Suzuki Rg då var de bara att vrida om soppa kranen till reserv
 

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
så det finns nått sorts filter i kranen tror du?
 

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
tack för tipset om att vrida kranen på res!! funkade prima det ju, har vart ute hela kvällen och gjort edsbyns gator osäkra:)
 

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Bakdäck till Cagiva Mito 125 -95

Hejsan!

Bakdäcket har blivit utslitet och jag ska byta det. Nu undrar jag då ifall ett 160/60 17" passar? Det är lite svårt och mäta eftersom svingen inte är symetrisk så jag tänkte fråga er som är lite mer hightech på detta!

Det är 150/60 17" original.

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Hejsan!

Bakdäcket har blivit utslitet och jag ska byta det. Nu undrar jag då ifall ett 160/60 17" passar? Det är lite svårt och mäta eftersom svingen inte är symetrisk så jag tänkte fråga er som är lite mer hightech på detta!

Det är 150/60 17" original.

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan

Du borde inte gå upp mer än 5 i bredd. Det påverkar väghållningen
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Hejsan!

Bakdäcket har blivit utslitet och jag ska byta det. Nu undrar jag då ifall ett 160/60 17" passar? Det är lite svårt och mäta eftersom svingen inte är symetrisk så jag tänkte fråga er som är lite mer hightech på detta!

Det är 150/60 17" original.

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan
Fick tag i ett Avon däck som hette 150 brett, men i verkligheten var det 156. Det tog i kedjan...
 

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Fick tag i ett Avon däck som hette 150 brett, men i verkligheten var det 156. Det tog i kedjan...

Okej, jag har skaffat mig ett Michelin Pilot Power nu storlek 150/60 och det passade perfekt!

Men nu har jag en till fråga!

Bakdrevet, ska de glappa? :confused: Det glappar inte stort men man kan ju vicka på de lite. Jag testade att ta väck bakdrevet och där inne var de ju gummubussningar som den var fastskruvad i, men ska det verkligen vara sånt glapp? :confused:
 

allaaan

kioskräsern
Gick med
19 Apr 2009
Ort
hammarö
Hoj
aprilia rs125 -04
Hade samma glapp på min rs, och där var det bara ett byte av bakdrevet så slutade det glappa, men nu har det börjat glappa lite igen, men enligt dom jag hade den på service hos så var det ingen fara, utan blev så när drevet slitit in sig. :)
 

GixxerK6

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hade samma glapp på min rs, och där var det bara ett byte av bakdrevet så slutade det glappa, men nu har det börjat glappa lite igen, men enligt dom jag hade den på service hos så var det ingen fara, utan blev så när drevet slitit in sig. :)

Jaha okej, man tycker ju att det borde sitta fast men det kanske har nåt med dämpning och göra? :va Det hade ju inte vart så kul om det händer något när man ligger och toppar den precis hehe :gnissla
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Då sålde man sin cagiva idag! Gött :banana Men jag kommer ändå checka tråden emellanåt. Hoppas ni kör som fan med era mitos!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top