Cagiva Mito undringar.

Nudieman

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Aerox 99a 85cc
Jag har läst lite granna på några sidor och småkollat på blocket och fattar noll av en viss sak.

Vad är det för skillnad mellan Cagiva mito och Cagiva mito Evo
Cagiva Mito Evo II 125?

Har jag förstått rätt att det är någon med effekten och antal växlar på hojjen eller har jag fel?

Och...

Jag ska snart köpa en lätt mc och har bestämt mig för en Cagiva Mtio Evo (Pappsen kör Ducati) och jag undrar om någon har en aning om hur snabbt en Mito Evo går med ett kit som det här. http://www.blocket.se/view/4732745.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

MVH Leon

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Från 95 och frammåt så är det den snygga (916-liknande) miton som gäller. Till -99 så fick den 5-ekrade fälgar, 6vxl och annan ljuddämpare. Sen fick den ju också snyggare lack till -98 tror jag (den röd/vita). Evo II är den snygga modellen om jag inte tar fel?

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
runt 200 skulle jag tippa på att den gjorde :va

Cagiva_mito

Love your bike like you love your girl
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
cagiva

så här ligger det till att om du ska ha en cagiva mito som är under årsmodell -99 så får du 7växlar och så är det lite annorlunda med fälgar och sånt är itne så säker på under -99 men du kan ju fråga nån som har en äldre modell av cagiva mito och och över -99 så får du 6 och ca 34 hästar urpluggad och då gör den runt 180km/h ...eftersom du ska köpa värsting trimm så lär den gör en bit över 200km/h...hehe :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
200 :3freak Tjena... en TZR 250 toppar runt 210.. :hihi nödvändigt att ta mellankortet då.. INTE! :D

EDIT: IFS behöver man ju inte ha en TZR 250. :tungan

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Till trådstartaren:

Jag vet inget om Cagiva Mito. Men, tänkte bara ge dig några tips.
Om du inte tidigare har kört ostrypt 125:a så kommer du tycka att den går väldigt bra, jämfört med din Aerox, alltså kommer du inte behöva köpa ett sånt där värstingkit, effekten kommer räcka till gott och väl ändå!
Du kanske inte har tänkt köpa kitet men nu vet du iaf vad jag, och säkert många andra tycker.

MVH SolitudE

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
SolitudE skrev:
Till trådstartaren:

Jag vet inget om Cagiva Mito. Men, tänkte bara ge dig några tips.
Om du inte tidigare har kört ostrypt 125:a så kommer du tycka att den går väldigt bra, jämfört med din Aerox, alltså kommer du inte behöva köpa ett sånt där värstingkit, effekten kommer räcka till gott och väl ändå!
Du kanske inte har tänkt köpa kitet men nu vet du iaf vad jag, och säkert många andra tycker.

MVH SolitudE
:mattias Word!.
sen får du aldrig ut pengarna för trimmet heller när du säljer bara ett tipps.. det handlade endå om många K!

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
philsson skrev:
:mattias Word!.
sen får du aldrig ut pengarna för trimmet heller när du säljer bara ett tipps.. det handlade endå om många K!

Dessutom hade jag betalat mycket mindre om det vart trim på. Förutom effektkrök då.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...