Cagiva Mito

hansenn

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
Cagiva mito
Tjenare hade en aprilia rs 125 med fast skruvad avgasport då tog jag bort den och tätade med en plåt då fick jag bättre ax.nu har en cagiva mito med elektrisk avgasport ska jag ta bort den eller kommer de inte bli någon skillnad??var sitter de andra strypningarna några tipps nu gör den mellan 170-180 vill ha lite mer kräm=))

Kimban

Babados Endurance Racing Team
Gick med
11 Oct 2010
Hoj
Italienskor och Tüsk
Vet inte om det blir någon skillnad om du tar bort den körde med min som den var och då gjorde den också runt 170 på mätaren men hade lite mer att ge och vad jag vet så hade den inga strypningar kvar så tror inte din har kvar några.
Det du måste göra om du vill har mera kräm är att uppgradera motorn med tex större förgasare, nytt avgasrör eller en större cylinder. :fakta

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Nej, du ska inte ta bort den...

Om elservot är ikopplat (låter när du vrider om nyckeln) så ger det 3-4 hk vid 7-8500 rpm. Mitt servo la av en gång och stannade i öppet läge. Toppeffekten var densamma, såklart, men där fanns inget drag ut ur kurvorna.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...