Cagiva W8

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Fan...Den är riktigt snygg!! :tummenupp

Jag satt och läste test om den och dom sa att den ser ut och låter som en riktig cross hoj, så är den utrustad men en extra växel, totalt 7 växlad. Dessutom så har W8:an Brembo-bromsar med dubbelkolvsok som tar effektivast. Vid hårda inbromsningar så lättar den.

Hmm, jag vill ha en sån!! :tummenupp

Det jag tycker är synd är att den är luftkyld då jag vill ha vätskekylning..men på denna hoj så gör det inte någonting!

Är det någon som har lite fakta om den hojen och vart kan man få tag på en??

Bifogat

• cagiva w8.jpg
    cagiva w8.jpg
    60.6 KB · Visningar: 224

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Efter att ha läst åtskilliga test med W8'an så är det bara att konstatera att den inte verkar vara någon höjdare.
Alltid varit kritik på den angående ojämn motorgång och annat motormässigt = mindre bra kvalitet...!?

Dessutom lär det vara smått omöjligt att hitta reservdelar till den. Jag lyckades aldrig få tag på reservdelar till min C12R, trots att jag vände mig till Danmark, Tyskland och jag vet inte vad. Hur tror ni då det är att hitta reservdelar till W8'an som är en ännu mer ovanlig hoj? :rolleyes:

Nej tack!

Daniel

Guest
blanda inte ihop den vattenkylda(äldre modellen) med den luftkylda som du har på bild bara. Dom båda hojjarna är det nog stor skillnad på

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Daniel skrev:
blanda inte ihop den vattenkylda(äldre modellen) med den luftkylda som du har på bild bara. Dom båda hojjarna är det nog stor skillnad på

Varför skulle jag inte veta det? den hojen jag skriver om är den hojen på bilden!

Men jag vill ha en vätskekyld hoj för det ser :tummenupp ut!

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Daniel skrev:
Är du säker på att hojen på bilden är luftkyld? Jag tycker att den ser väldigt vätskekyld ut. Med tanke på hur toppen ser ut så skulle det vara väldigt underligt om den faktiskt är luftkyld.

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
SpeedAbuser skrev:
Är du säker på att hojen på bilden är luftkyld? Jag tycker att den ser väldigt vätskekyld ut. Med tanke på hur toppen ser ut så skulle det vara väldigt underligt om den faktiskt är luftkyld.

Den är luftkyld! :fakta

jacob

Jaha
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Ingen just nu, hade en Mito men den är såld
SpeedAbuser skrev:
Dessutom lär det vara smått omöjligt att hitta reservdelar till den.

Jo Cagiva överhuvudtaget är skitsvårt att få tag i delar till. Fast FastBike i Göteborg kan ta hem alla orginaldelar till Cagivan och det kostar inget extra.

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
jacob skrev:
Jo Cagiva överhuvudtaget är skitsvårt att få tag i delar till. Fast FastBike i Göteborg kan ta hem alla orginaldelar till Cagivan och det kostar inget extra.

Hur får man tag på FastBikes da, har du något nummer eller hemside adress? Skulle va bra o veta om något skulle gå sönder på hojjen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping