Camping i europa. Fungerar det bra?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ska åka ner en sväng genom tyskland, schweiz, frankrike och monaco. Turen kommer naturligtvis att passera alperna!

Hur fungerar det med camping med tält där? Vi kommer inte att ha någon möjlighet att boka platser innan, och man vill ju inte bli bostadslös mitt i eländet...

Givetvis kommer några nätter tillbringas på hotell och vandrarhem/gasthaus beroende på väder, men mestadels är det tält som gäller.

Har ni några erfarenheter?

FX2000

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
BMW R1200GS
Det funka bra för mig. Åkte förra sommaren två veckor i Tyskland och Franska alperna i juli/augusti med tält. Åkte efter en europa atlas med lite campingar utmärkta. Bra skyltat för det mesta.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Det funka bra för mig. Åkte förra sommaren två veckor i Tyskland och Franska alperna i juli/augusti med tält. Åkte efter en europa atlas med lite campingar utmärkta. Bra skyltat för det mesta.

Ok! Bokade du innan eller fanns det platser i regel?

Kom gärna med lite generella tips om vad man ska göra och tänka på under en sådan tripp och framför allt vad man ska undvika att göra...

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Plats finns i regel, vi åkte på helt fulla campingar (i Augusti) men det brukar finnas en till i närheten. Det blev camping i Tyskland, Italien, Frankrike och Spanien.

Tag med registreringsbevis för hojen, kedjespray, punkaspray, mobiltellefon ladare (hade till bil som var fäst med krokodilklämmor.

Tanka helre en gång för mycket än en gång för lite,asta ofta

Vägtullar finns i Frankrike och Spanien, vignete finns för Österrike och Schweitz (korta turer genom)

NJUT AV RESAN!!!!!!

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Plats finns i regel, vi åkte på helt fulla campingar (i Augusti) men det brukar finnas en till i närheten. Det blev camping i Tyskland, Italien, Frankrike och Spanien.

Tag med registreringsbevis för hojen, kedjespray, punkaspray, mobiltellefon ladare (hade till bil som var fäst med krokodilklämmor.

Tanka helre en gång för mycket än en gång för lite,asta ofta

Vägtullar finns i Frankrike och Spanien, vignete finns för Österrike och Schweitz (korta turer genom)

NJUT AV RESAN!!!!!!

Tackar för tipsen!

Fortsätt ös på ni som har erfarenheter!

FX2000

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Hoj
BMW R1200GS
Jag bokade ingenting. Det gick bra. Bara på en mindre camping i alperna kom jag sent och hade tur som fick sista platsen.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum