Canal Digital tvingas visa Eurosport

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Källa daterat 14 augusti: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1561963.svd

"Canal Digital tvingas ha med sportkanalen Eurosport i sitt basutbud. Det slår Svea Hovrätt fast i en dom, skriver nyhetstjänsten Pointlex. Annars hotar böter på en miljon kronor i veckan.

I våras slutade Canal Digital att distribuera sportkanalen i sitt basutbud. Men det innebar ett brott i avtalet parterna emellan, menade Eurosport som nu alltså får rätt.

STOCKHOLM TT"

Tänkte att nyheten kanske berör någon MotoGP intresserad på detta forum.

Själv har jag comhem som leverantör så nyheten lär inte beröra mig tyvärr. Vi med Comhem får även fortsättningsvis skaffa en digitalbox med abonnemanget "medium" om man vill fortsätta se Eurosport.

Läste ett inlägg om just detta för ett tag sedan här på SH, jag har själv Anal Digital via parabol & har både Eurosport 1 & 2, det var en av anledningarna till att jag valde just Canal Dig. som leverantör.

Jag har dock aldrig blivit av med kanalerna. (Som tur är).
Jag har heller inte fått någon info om detta från CD.

Finns det fler sätt att få CD än via parabol? Tänkte om det bara berör vissa.

märkte av en slump att den var tillbaka

har canal digital via kabel.....

har ej fått nån info att den skulle komma tillbaka

Finns det fler sätt att få CD än via parabol? Tänkte om det bara berör vissa.

Man kan få det via kabeltv på nåt vänster. Har också via parabol och aldrig varit utan Eurosport 1 & 2. Då skulle jag sagt upp skiten för fler bra kanaler än så är det knappt i paketet.

Har för mig att de ansvariga för just MotoGP-sändningarna vill att racen from nästa säsong sänds i fler kanaler och inte bara Eurosport som fallet är nu.
De hoppas öka intresset för sporten genom att nå fler tittare :tummenupp

Hoppas det blir av...

//Dio

Har för mig att de ansvariga för just MotoGP-sändningarna vill att racen from nästa säsong sänds i fler kanaler och inte bara Eurosport som fallet är nu.
De hoppas öka intresset för sporten genom att nå fler tittare :tummenupp

Hoppas det blir av...

//Dio

Det du talar om är Dorna som har sagt upp det mångåriga avtalet med Eurosport som enda distributör av MotoGP.

Att anledningen är att nå fler tittare är nog inte anledningen utan snarare att de vill tjäna mer pengar genom att förhandla fram avtal med olika länder.

Dornas uttalade mål är att MotoGP ska visas i kanaler som ej är betalkanaler. Dessutom har man varit missnöjda med täckningen som de fått hos Eurosport med mindre och mindre tid och fler flyttat till Eurosport 2, som bara går att se i diverse betalpaket.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick