Cbr 125

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Aiight, då är det så här:
Jag\vi ( min far å jag kommer dela på MC:n ) ska förmodligen köpa en CBR, kan babblar ass mycket om att den komemr tappa värdet rätt fort, är det sant? eller kommer den ligga runt 25´000, som jag räknar med om 2 år typ? jag kommer inte tok-köra som en galning utan komemr köra många lungna mil å kommer att serva den när det behövs... Vi kommer [eventuelt] köpa den ny för 29,900 kr och om jag\vi behandlar den väl å inte pinar den så kommer den väl inte tappa så mycker värde? elle? :3freak :7peta

Tack för svar

\\BiG-HeaD

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
miltalen på en 4t väger inte lika tungt när vi kommer till värdeminskning. Men däremot så beror det ju såklart på hur många mil du köra på dessa 2 år. och en sak till. Din farsa kommer INTE vilja köra hojen.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bio_Head skrev:
Aiight, då är det så här:
Jag\vi ( min far å jag kommer dela på MC:n ) ska förmodligen köpa en CBR, kan babblar ass mycket om att den komemr tappa värdet rätt fort, är det sant? eller kommer den ligga runt 25´000, som jag räknar med om 2 år typ? jag kommer inte tok-köra som en galning utan komemr köra många lungna mil å kommer att serva den när det behövs... Vi kommer [eventuelt] köpa den ny för 29,900 kr och om jag\vi behandlar den väl å inte pinar den så kommer den väl inte tappa så mycker värde? elle? :3freak :7peta

Tack för svar

\\BiG-HeaD

hur vet du att du inte kommer köra skiten ur den... när jag köpte min skulle jag aldrig ta bort något på den[röra den]/trimma.. shit det slutade inge bra

alla sjunker i värde även cbr: en han som köper den vet inte om du kört lungt eller inte :hihi det kan kanske ses på skiket men men.. det blir säkert bra .. jag kan varna dig för att den är slööööö

ingen kan förutspå vad som är populärt om 2 år men den sjunker nog någon tusing till men det är ju ändå inte så mycket

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
Okey, men vi fundrar åxå på en NSR -94 eller nyare... Men hittar ingen ute som ligger under 30´000 :( :huvet
Christ att det ska va så svårt å hitta en bra hoj o_O

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bio_Head skrev:
Okey, men vi fundrar åxå på en NSR -94 eller nyare... Men hittar ingen ute som ligger under 30´000 :( :huvet

Omöjligt. En NSR -94 hittar du för 20. Hade som max betalat 22-23.000 för en 94:a, och jag vet att det är den nya modellen som är snyggare. Det är trots allt en 94:a.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Omöjligt. En NSR -94 hittar du för 20. Hade som max betalat 22-23.000 för en 94:a, och jag vet att det är den nya modellen som är snyggare. Det är trots allt en 94:a.
jo precis.. men man får väl nästan vissa RS för 25 typ?. :va

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
philsson skrev:
eh nejdå.. varför det?.. det är ju fortfarande samma hoj.. :3freak

kan va allt möjligt me importera. det kan va andra regler för avgaserna, lyset etc etc då det blir svårt att få tag reserv delar till dessa prylarna. lackeringarna kan ocksp va annorlunda me

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Många 125:eek:r är import från Tyskland. Min är det.

Inga som alls problem att skaffa delar, allt är samma :3freak

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
H4 skrev:
Många 125:eek:r är import från Tyskland. Min är det.

Inga som alls problem att skaffa delar, allt är samma :3freak

Hår går det mad försäkring o.s.v med import ? Är det inte svårt å reggao mden i sverige ? o_O :confused: eller köra du oreggat?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bio_Head skrev:
Hår går det mad försäkring o.s.v med import ? Är det inte svårt å reggao mden i sverige ? o_O :confused: eller köra du oreggat?

Inte svårt om allt funkar som det ska. Intyg på strypning behövs dock.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Bio_Head skrev:

Jag fick ge 21 000 för min och den är från 98! (den kommer från tyskland! köpte den från ett företag som plockar hem tyska hojjar...)

Last edited:

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Honda XR125L
AndersJohansson skrev:

Hmm, tror ja kollade fel någon stans :rolleyes:
Men men, det är lååååångt kvar tills ja har kortet imin hand :cool: fylde FFS 16 för 2 dar sedan :p skickade alla papper å skit då...
Hur lång tid tar det att ta kortet? 2-3 månader ? :3freak
Mon blir det iaf så att jag å far sak åka å prova ut MC-ställ =D Har specifika saker som jag söker =D
Kommer gå på runt 12000 "bara" =)

Bifogat

• Allt.jpg
    Allt.jpg
    117.9 KB · Visningar: 62

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag tycker inte att stället var så vackert, köp något lite sportigare.
Sen är du kung på att klippa och klistra och göra jätteflashiga kollage i paint :hihi

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Köp för guds skull inte en hjälm för att den är snygg, köp en som PASSAR annars kan du lika gärna vara utan

Sen skull jag köpa ett vanligt ryggskydd istället för skyddsväst. Vet du hur varmt det är att köra såhär på sommaren? :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...