cbr 600 projekt banhoj

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
tjaba har en cbr 600 f2 -91 som ska byggas om till banhoj, tänkte om nån hade byggt om till banhoj eller liknande. typ vart jag kan hitta racing kåpor beg eller nytt spelar ingen roll, lite trimm fotpinnar osv. mvh ar2

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
så då ska man förklara läget med mitt första bygge. som sagt första bygget super amatör, så får se om den kommer att se ut som stryk eller om jag kommer att få en snygg ovanlig hoj. ska börja bygga på en honda cbr 600 supersport som jag ramlade med nån månad sen. tanken är att köpa ett fullt racekåp set och köra på gata. bygga in blinkers skära in snygga lyktor fram osv. så ideer hjälp och trix vill jag ha massor av. ska ta före kort så ni får se skrothögen innan jag börjar med den.

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
tänkte om det var nån som var riktigt insatt i cbr f2 och framåt. vill byta bakdel till en mycket nyare riktig race bakdel. om kanske nyare modelllers bakdel passar äldre osv? har hört att man kan få alla f3ans kåpor att passa utan större mod.

Locke

Medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
CBR600F -93
Har hängt en hel del på amerikanska forum, och enligt dom ska f2 och f3-kåpor gå att byta rakt av. Men du måste få allt från f3an isf (inkl fram- och baklyse). Ska bl.a bli en glipa mellan sadel och bakkåpa om du t.ex tar f2ans sadel och f3 kåpset. Har inte gjort modden själv, men väldigt mycket är lika mellan f2 och f3.

Ska du få dit nyare bakdel än så är det nog ett måste att börja kapa i ramen.

kika in på dessa så hittar du svar på det mesta:
http://cbrforum.com/forum
http://cbrworld.net/forums

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
såja nu ska jag börja, här är hojen som jag ska börja på. ska rulla in den nu vilken dag som helst och börja riva. nytt racekåp set är beställt från england som är ca 2 ½ vecka bort, håller på att försöka bestämma vilka lysen jag ska montera fram och bak. letar efter race fotpinnar, avgassystem mätartavlor speglar mm. detta projekt ska jag försöka va klar med om nån månad bara. ramen ska lackas mattsvart såsom sving och små detaljer

Bifogat

• cbr.jpg
    cbr.jpg
    74.1 KB · Visningar: 125

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
Har hängt en hel del på amerikanska forum, och enligt dom ska f2 och f3-kåpor gå att byta rakt av. Men du måste få allt från f3an isf (inkl fram- och baklyse). Ska bl.a bli en glipa mellan sadel och bakkåpa om du t.ex tar f2ans sadel och f3 kåpset. Har inte gjort modden själv, men väldigt mycket är lika mellan f2 och f3.

Ska du få dit nyare bakdel än så är det nog ett måste att börja kapa i ramen.

kika in på dessa så hittar du svar på det mesta:
http://cbrforum.com/forum
http://cbrworld.net/forums

Tack för tipset locke, har hittat massor på deras forum där dom byggt om f2:eek:r till bla f4 osv skit bra forum

ar2

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
91 honda cbr
nähe har försökt nu att få fram nån slags hel race kåpset till hojjen, verkar va omöjligt :huvet. för stort folk vill inte skicka blablavblabla :mad:. så nu ändrar jag iden att bygga en banhoj. ska bygga om hojjen till en 02:a lättare att hitta nya kåpor och skit. så fort jag hittar ett, eller får hemskickat ett, så ska jag börja riva och bygga.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS