none
Ny medlem
Hej!
Bakgrund
Köpte en Honda cbr 600f -93 för några månader sedan, den testkördes och fungerade som den skall göra. Har därefter startat den i garaget flera gånger då den har fått gå kortare stunder.
Har under den här tiden laddat batteriet en gång, för det verkade lite trött men startade fortfarande mc:n.
I tisdags dog den efter ha gått ca 10 min, på parkeringen. Efter upprepade startförsök gav jag upp, dagen efter så försökte jag igen men med samma symptom. Och där är jag nu, nedan följer felsökning och närmare beskrivning.
Symptom
Motorcykeln tänder inte till, startmotorn går som den ska men inget hostande eller hopp till tändningen på någon cylinder.
Avgaser kommer ur avgasröret i takt med startmotorn går, men som sagt inget tändning.
Felsökning som är gjord
Tändstift ger gnista(2/4 kontrollerade)
Bensin kommer från tanken till förgasarna
Har prövat med startgas
Hjälpstart med bil prövat
Elsystem(blinkers, hel- halvljus mm. fungerar som det ska)
Tändstiftet till cyl 1 var blött när jag kontrollera idag
Övriga tankar
Kan kompressionen på alla cylindrar försvinna enligt symptomen ovan?
Även om något tändstift är dåligt borde den ju tända på någon cylinder.
CDI box och dess funktion är jag inte insatt i, men är det en möjlig felkälla?
Kom gärna med förslag!(JA den röda knappen på styret är ställd på "Run")
Bakgrund
Köpte en Honda cbr 600f -93 för några månader sedan, den testkördes och fungerade som den skall göra. Har därefter startat den i garaget flera gånger då den har fått gå kortare stunder.
Har under den här tiden laddat batteriet en gång, för det verkade lite trött men startade fortfarande mc:n.
I tisdags dog den efter ha gått ca 10 min, på parkeringen. Efter upprepade startförsök gav jag upp, dagen efter så försökte jag igen men med samma symptom. Och där är jag nu, nedan följer felsökning och närmare beskrivning.
Symptom
Motorcykeln tänder inte till, startmotorn går som den ska men inget hostande eller hopp till tändningen på någon cylinder.
Avgaser kommer ur avgasröret i takt med startmotorn går, men som sagt inget tändning.
Felsökning som är gjord
Tändstift ger gnista(2/4 kontrollerade)
Bensin kommer från tanken till förgasarna
Har prövat med startgas
Hjälpstart med bil prövat
Elsystem(blinkers, hel- halvljus mm. fungerar som det ska)
Tändstiftet till cyl 1 var blött när jag kontrollera idag
Övriga tankar
Kan kompressionen på alla cylindrar försvinna enligt symptomen ovan?
Även om något tändstift är dåligt borde den ju tända på någon cylinder.
CDI box och dess funktion är jag inte insatt i, men är det en möjlig felkälla?
Kom gärna med förslag!(JA den röda knappen på styret är ställd på "Run")