CBR 600F (nya modellen) 2011-tråden

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Någon som har köpt en ännu?

Själv provkörde jag en ordentligt idag och tänkte skriva ner mina intryck.

Det allra första jag märkte, innan jag hann starta motorn, var att sittställningen kändes perfekt på en gång. Sportig men ändå avslappnad. Sadeln var fast men inte hård, man satt framåtlutad men ändå inte i "armhävning".

När jag väl startade motorn och drog iväg blev jag förvånad över hur lätt det var att åka mjukt. Växlingarna gjordes utan ansträngning och insprutningen kontrollerades från gashandtaget med precision utan någon jobbig av-eller-på effekt.

Effektkurvan kändes ganska linjär där det inte krävdes så värst mycket varvande för att kraften ur motorn ska kännas. Effekt var det ingen brist på, accelerationen var snabb men ändå kontrollerad. Hojen betedde sig stabilt och odramatiskt i alla hastigheter jag utsatte den för. Det som gjorde att jag märkte att hastigheten var hör var att bilarna jag körde om tycktes krypköra jämfört med hur fort jag åkte!

Att ta kurvor och få ner hojen i de tajtaste svängarna var inga som helst problem - hojen svarade på mina kommandon utan att jag behövde ta i. Fjädringen kändes fast men ändå komfortabel, perfekt för gatan.

Skitrolig hoj på alla sätt och vis som duger till det mesta! Men den är inte särskilt körkortsvänlig - man vill verkligen köra aktivt med den, hela dagen! :)
 

Torminator

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Högdalen
Hoj
Suzuki Bandit 1200 K6
Var också ute och provkörde en sväng och jag kan bara hålla med. Jag satt perfekt och det tog inte många minuter innan man kände sig som hemma på hojen. Den är snabb, men kanske inte direkt busig. Kommer säkert bli en populär hoj.

Försäljaren sa också att de har en ny billigare hondaförsäkring på g, i samarbete med något annat försäkringsbolag än If. Nån som vet mer?
 

dedj

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Syd
Hoj
2011 Honda CBR600FA
Hej,

Har nyligen inhandlat en sådan (1,5 vecka sedan).
Är grymt nöjd med hojen!

Tänkte tipsa om att slip-on för CB 600F Hornet 2007-2010 passar på denna hojen.
(Det tar tid för vissa tillverkare att uppdatera modellspecifikationer så kan vara bra att känna till ovan)

Akrapovic såg jag har nyligen uppdaterat och har hojen i deras lista.

Kom gärna med fler tips!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top