CBR 600F2 1993 går ojämnt vid en viss temperatur??

JFKFinland

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR 600
Tjena,

Har ett sådant problem att min mc går ojämnt vid en viss tem,alltså just överom "vita" strecket så går den ojämnt,vet ej gradtal men när den sen stiger till "nästan " normal temp så går den jämnt igen. Vart skall jag börja söka felet?? :huvet

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
När går den ojämnt? Du berättar om temperatur men nämner inget om vilken utomhustemperatur, eventuell choke, vilken växel, vilket motorvarv och hur mycket gaspådrag som används.

JFKFinland

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR 600
andersbrink skrev:
2112156 När går den ojämnt? Du berättar om temperatur men nämner inget om vilken utomhustemperatur, eventuell choke, vilken växel, vilket motorvarv och hur mycket gaspådrag som används.

Hej,

Temperaturen ute ca 5-10grader,ingen choke,gaspådrag jämn, varvtalet 4-6000rpm ingen skillnad vilken växel utan mellan dessa varvtal går den ojämnt och "väntar" när man ger gas,nyss var jag ute med den och den nästan stannade/storknade :confused:

JFKFinland

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR 600
JFKFinland skrev:
2112193 Hej,

Temperaturen ute ca 5-10grader,ingen choke,gaspådrag jämn, varvtalet 4-6000rpm ingen skillnad vilken växel utan mellan dessa varvtal går den ojämnt och "väntar" när man ger gas,nyss var jag ute med den och den nästan stannade/storknade :confused:

Kan ingen svar på detta? Det är konstant fel men har "minskat" sedan senast när den "nästan" stannade. Det verkar som om den skulle gå på tre cylindrar då jag skrev ojämnt! HJÄLP!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
JFKFinland skrev:
2132252 Kan ingen svar på detta? Det är konstant fel men har "minskat" sedan senast när den "nästan" stannade. Det verkar som om den skulle gå på tre cylindrar då jag skrev ojämnt! HJÄLP!

När en av mina hojar släckte en cylinder när den blev genomvarm så var det fel på en tändningspickup, den grejen som får tändningsimpuls av svänghjulet.

Låter hursom som ett tändningsfel.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Chronic skrev:
2132270 När en av mina hojar släckte en cylinder när den blev genomvarm så var det fel på en tändningspickup, den grejen som får tändningsimpuls av svänghjulet.

Låter hursom som ett tändningsfel.

Är det den som sitter bakom samma kåpa som kopplingskåpan?
På vilket sätt kan det bli fel på den? Är det el-relaterat?

Har ungefär samma symptom nämligen, släcker ibland någon cylinder när den gått upp i värme. Kan jag felsöka på något sätt?

edit, vill inte sno tråden så jag gjorde en ny
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2132489#post2132489

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...