Cbr 929 - 954??

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Passar ett slipon som sitter på min 954 eller rättare sagt bolton på en CBR 929-01?? Är det samma 3 bultar på bägge cyklars fäste?

/ Martin

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Kenya skrev:
2152566 ett bolton passar fint om jag inte har helt fel...
Tackar för hjälpen, en kille ville köpa ett micron som jap bara provmonterat på min hoj så då kan jag sälja det med gott samvete..

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag vet själv inte hur mycket sanning det ligger i detta men när jag beställde ett fäste till ljuddämparen till min 954 (så att jag kunde ta bort passagerarfotpinnen) så sa han på S-racing att det var olika ljuddämparfästen på 929 och 954. Observera att detta alltså var ljuddämparfästet från Metissé som ersätter passagerarfotpinnen så det kan ju vara Metissé som valt att tillverka fästena olika av en eller annan anledning men det från 929 passar inte på 954. Jag vet ju inte heller om det i sig påverkar ljuddämparen, det kan ju vara så att det är fästet i bakramen som är annorlunda men själva ljuddämparen är likadan mellan modellerna.

//Eric

Fraiz

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR929 fireblade
Halloj, köpte ett bolt-on till min 929 idag. Samma artikelnummer på produkten till 929: an och 954: an. Så den borde ju passa på båda cyklarna.

Mvh Fraiz

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Jag hade ett Yoshimura bolt-on som jag använt på min 954 tillsalu. En kille med en 929:a kom hit och skulle köpa det. När vi testade att montera det så visade det sig att den "kon" (vet inte vad det heter) som sitter på grenröret inne i ljuddämparen hade en annan diameter så det passade inte! Till både min och killens besvikelse! Så alla bolt-on verkar inte passa både 929 och 954.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA