Bild Cbr 929rr fireblade -00 som ska hämtas i veckan..

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
Efter att ha varit utan hoj i 6år så fick det bli en gammal Fireblade som andrahoj. Min första var en GSx-R 750 -01, så lär nog märka ganska stor skillnad på olika plan med denna.

Vad tror ni? 40k för hojjen, och då ingår helt nya Pilot 3 däck, och ett Slip-on.. välservad och i princip nyskick! :)

här är annonsen jag nappade på..
http://www.hojgaraget.se/?page=2&o=999

Bilder jag tagit..
IMG_6264.jpgIMG_6266.jpgIMG_6273.jpgIMG_6275.jpg

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
De två första frågorna som dyker upp hos mig är varför andra skivor och varför vita fälgar.. Då inget av det är original och med milen inte bör vara i behov av byte.

Kan vara värt och fråga vad det beror på! Hade själv en 929 som gått över 5000 där inget av det var i behov av åtgärd.

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
hej själv tycker jag det är en väldigt fin hoj, hade den själv som första hoj och va jätte nöjd. både med komfort och prestandan. tycker det är ett ok pris också, nu vet jag inte riktigt var dom ligger i för prisnivå, men man får mycket hoj för pengarna iaf! en lagom hoj som funkar till allt och är skottsäker =)
jag tyckte jag "misshandlade" min cykel ganska mycket, men hade aldrig några problem med den.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
De två första frågorna som dyker upp hos mig är varför andra skivor och varför vita fälgar.. Då inget av det är original och med milen inte bör vara i behov av byte.

Kan vara värt och fråga vad det beror på! Hade själv en 929 som gått över 5000 där inget av det var i behov av åtgärd.

säljaren kanske inte gillade den svarta originallacken utan ville ha lite snitsigare lack på fälgarna!? själv tycker jag att de vitlackade fälgarna passar bättre! ang skivorna är det inte ovanligt att en skiva "slår" sig, hade själv en likadan 929:a där ena skivan slog sig, varför då slänga på en snordyr originalskiva från honda när man kan köpa bättre skivor för halva priset! eller så ville förra ägaren helt enkelt bara ha bättre bett i bromsarna!!

till TS!

ett bra köp, tror inte att du blir missnöjd, själv var jag jävligt nöjd med min 929:a, den är sådär "lagom" bra på allting dvs en riktigt bra allroundhoj och kvaliteten får du på köpet:) :tummenupp

Last edited:

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Det är inte jag som ska köpa den, men jag hade inte gjort det utan att fråga om det.. Plus att jag inte tycker att det är ett jätte bra pris. För det priset hade jag förväntat mig en 929 i gott original skick.

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Ser att den är uttagen 2003-06 vilket jag jag tycker är lite skumt. Antingen stod 929:eek:r osålda så pass länge eller så kanske den kördes på bana innan, eller tänker jag helt fel?

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Men jösses, att man byter skivor på en 12år gammal hoj är väl inget konstigt hahaha =) sen att lacka fälgar är väl inget ovanligt det heller? :D

ang hojen så tycker jag det verkar vara ett bra pris för den ser onekligen ut att vara välpolerad. och då kan man ju förmoda att ägaren brytt sig om sin hoj. har själv en likadan, samma färg kombo och tom likadant bolt-on. Men inte lika välpolerad.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ser att den är uttagen 2003-06 vilket jag jag tycker är lite skumt. Antingen stod 929:eek:r osålda så pass länge eller så kanske den kördes på bana innan, eller tänker jag helt fel?

ganska många kör sina hojar på bana! jag själv då som bor nära falkenbergsbanan har inte missat många banstyrningar de senaste 5 åren. bara för att hojen ev skulle vara bankörd betyder det inte så himla mkt, jag tror också att de som kör mkt bana också tar hand om sina hojar väldigt väl med t ex extra oljebyte etc, jag gjorde ivf det när jag körde bana med mina gathojar, jag menar herregud, en racerhoj är väl för bövelen byggd för att köras aktivt inte stå som utställningsobjekt i vardagsrummet!

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Det är inte jag som ska köpa den, men jag hade inte gjort det utan att fråga om det.. Plus att jag inte tycker att det är ett jätte bra pris. För det priset hade jag förväntat mig en 929 i gott original skick.

jag kan hålla med om att priset ligger lite väl högt (jag hade inte betalat det idag för en 929:a möjligtvis runt 30-35 för ett fint och väldokumenterat ex) men ingenting är värt mer än vad ngn är beredd att betala för, är TS beredd att slanta upp 40k så får det väl vara så det är inte mina/våra pengar!

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
ganska många kör sina hojar på bana! jag själv då som bor nära falkenbergsbanan har inte missat många banstyrningar de senaste 5 åren. bara för att hojen ev skulle vara bankörd betyder det inte så himla mkt, jag tror också att de som kör mkt bana också tar hand om sina hojar väldigt väl med t ex extra oljebyte etc, jag gjorde ivf det när jag körde bana med mina gathojar, jag menar herregud, en racerhoj är väl för bövelen byggd för att köras aktivt inte stå som utställningsobjekt i vardagsrummet!

haha, någon som trampat på en öm tå?
Kan det vara så att du kanske har nära band till säljaren/hojen? Kanske till och med det är du som är säljare?

Vesslan84

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
2007 KTM Superduke
Fin hoj, men tycker det ser ut som framdäcket är fel rotation på?! Vattnet skall väl knappst tryckas mot mitten. Inte tänker jag fel? =)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kan det vara så att du kanske har nära band till säljaren/hojen? Kanske till och med det är du som är säljare?

Eller så kanske han bara helt enkelt hade en väldigt bra poäng i sitt inlägg. Är enligt mig ett jävla trams att vara rädd för bankörda hojar.

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Jag skulle aldrig i helvete betala 40k för en 12 år gammal hoj. Finns ju bra mycket nyare hojar i samma prisklass med samma effekt.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

nej inga band till ngn av dem, som du ser kör jag en ratbike deluxe (R1-00:a) och den är inte till salu, jag är skitnöjd med den, den går så jävla bra trots att "skiten" har körts enbart på bana och körts av betydligt snabbare och gasvilligare förare än mig sen -03!

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Eller så kanske han bara helt enkelt hade en väldigt bra poäng i sitt inlägg. Är enligt mig ett jävla trams att vara rädd för bankörda hojar.

exakt! ska jag vara ärlig upplever jag det som att väldigt många "fiskör" på bankörningarna, inte många som (vågar) gasa järnet pga rädslan att köra omkull, sen tror jag att många kör bankörningar för att dels är det så jävla kul och dels för stämningen och gemenskapen i depån, det är ytterst ytterst få som verkligen bombar så inutav helvete på bana problemet är att många av de som inte kör bana tror att det "bombas" men så är det inte, inte enligt mina erfarenheter!

Last edited:

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Hoj
2006, Suzuki GSR
Bra hoj, men jag tycker att priset ligger lite i överkant jämfört med andra cbr 929 som varit till salu.
Jag hade nog bjudit 32KKr men det är ju du som slantar upp.

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
nej inga band till ngn av dem, som du ser kör jag en ratbike deluxe (R1-00:a) och den är inte till salu, jag är skitnöjd med den, den går så jävla bra trots att "skiten" har körts enbart på bana och körd av betydligt snabbare och gasvilligare förare än mig sen -03!

Allt är till salu! Bara priset är rätt =)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Efter att ha varit utan hoj i 6år så fick det bli en gammal Fireblade som andrahoj. Min första var en GSx-R 750 -01, så lär nog märka ganska stor skillnad på olika plan med denna.

Vad tror ni? 40k för hojjen, och då ingår helt nya Pilot 3 däck, och ett Slip-on.. välservad och i princip nyskick! :)

här är annonsen jag nappade på..
http://www.hojgaraget.se/?page=2&o=999

Bilder jag tagit..
View attachment 352240View attachment 352241View attachment 352242View attachment 352243

Fattar inte priser på sådanna..själv sålde jag en 00 år 2009 vid denna tid för 33K.:va40 känns överpris i mina öron för en 00:a.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning