CBR VS MITO vilken ska ja ta ?

ludwig-92

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Ort
väster
Hoj
Honda CBR 125 07
Hej jag har lite besämmningsproblem jag har två mc pågång ena är en cbr 125 från 05 som gått en 160 mil som jag kan få för 21 000 men sedan har jag en 99 a mito som allt är bytt på och det är nya däck och den är lackbehandlad och den har gått 2000 mil och jag får även denna för 21 000 men vet ej vilken jag ska ta? så ni skulle va skjysta och skriva vad ni skulle göra.
 

-persson-

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
gnosjö
Hoj
Daytona 675, yz 125
vill du ha fart och nöje, eller driftsäkerhet och kvalitet?

kör man inte som en tokstolle håller självklart miton i princip lika bra, men den är hur man än vänder och vrider på det en tvåtaktare som har några år på nacken (och varför behövde den renoveras tros?).

Hondan kommer med större sannolikhet inte stanna i onödan, men det är inte samma fart i den heller.

min RS har dock varit problemfri, men den är kanske inte så intressant med tanke på priset (som är diskuterbart).
Den är mest körd som pendlingsmaskin till jobbet i somras, till stugan i halmstad osv, dvs inte många mil ren nöjeskörning med fullvarv hela tiden, utan mer som kompensation för sen födelsedag och inget bilkörkort.
http://www.blocket.se/vi/18787723.htm?ca=17_s

Om jag vore du med samma budget skulle jag förmodligen ha köpt cbr:en, då den är några år nyare.
skulle jag vilja ha 2-taktare skulle jag lägga till några lax för att få en nyare och förmodligen mer hållbar maskin.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men nu får du väl fan ta o ge dig!?

On topic: Mito skulle jag välja
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Mito absolut :) Sen gillar jag inte Honda för de är små och smala (och klena)
 

Nic.

Medlem :)
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda Nsr 125 -99, Grc LAZER -97
miton så klart! den är ju så mycket snyggare än cbr:en.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jadu? det handlar lite om körglädje också... ska du skaffa för att kunna åka eller ska du skaffa hoj för att du gillar att köra? cbr är mer eller mindre en pendlar hoj eller en hoj som man skaffar för att man helt enkelt inte kräver mer och ska slippa små meka. Miton är ju ingen man skaffar för att ha kvar orginal effekten och bara åka a till b med. Mer en hoj om man har ett intresse för motorcyklar och vill ha bra köregenskaper
 

Jackmeister

Jackmeister
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Söderut
Hoj
Stor och snabb
miton hade jag valt om de varit likfärdiga, men miton har blivit renoverad, varför det? och har väl kan den ha blivit körd om den rasat vid 2000 mil? Om jag varit du och tyckt de är lika snygga hade jag valt cbr:n. 4 takt är billigare...
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
HAHAHAHAHAHAHA


skall jag ta ett äpple eller päron till frukost imån?:va
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Måste tyvärr hålla med resten, jag hade valt Miton alla dagar i veckan. Enda nackdelen, som även är den stora fördelen, är att den är 2-takt.

Ska bli spännande att se om Cagiva släpper den 4-takts 500cc Miton som de presenterade för nått år sen. Ca 55-60 häst i ett "helt vanligt" Mitochassi:tummenupp :yoparty En sån får det bli om den hamnar i "rätt" prisklass:tummenupp
 

Volume

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda Cbr 125r 07
Jag tog Cbr och blev nöjd. Hastighets skillnaden är inte så stor om båda inte är trimmade och CbrN kommer troligtvis hålla längre och dra mindre bensin.
Men enligt många ser den liten ut 07 modellen+ är iofs större.
Sen är ju miton jävligt snygg ser ut som en Ducati men låter mesigt enligt många. Jag mins själv första gången jag såg en Cagiva mito och undrade varför den lät så fånigt när man förväntade sig ljudet av en v2 916cc:D
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Mito alla dagar i veckan och sätter man ett effekt rör med ny ljuddämpare eller ny ljuddämpar ull som inte är helt inkletad i olja så låter den rätt bra ändå... Dessutom så låter det lite mongo i mina öron när man ser en "sporthoj" med stånka i. Så ut och kolla provkör och känn och kläm på alla du blir sugen på så du slipper sitta här och göra nya trådar med frågor som vi svarat på 20gånger innan. :)

Måste tyvärr hålla med resten, jag hade valt Miton alla dagar i veckan. Enda nackdelen, som även är den stora fördelen, är att den är 2-takt.

Ska bli spännande att se om Cagiva släpper den 4-takts 500cc Miton som de presenterade för nått år sen. Ca 55-60 häst i ett "helt vanligt" Mitochassi:tummenupp :yoparty En sån får det bli om den hamnar i "rätt" prisklass:tummenupp

Du tänker på 525an? Läste någonstans att det endast var ett modell namn för 125an dvs mito 525=125cc. Är inte helt säker på detta dock, men när gränserna inom cross, motard och roadracing har gått på 500cc 2t förstår jag inte varför man skulle göra en modell på 525cc 2t.

/Eric.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du tänker på 525an? Läste någonstans att det endast var ett modell namn för 125an dvs mito 525=125cc. Är inte helt säker på detta dock, men när gränserna inom cross, motard och roadracing har gått på 500cc 2t förstår jag inte varför man skulle göra en modell på 525cc 2t.

/Eric.

Nej, jag tänker på 500an. 525an är den "nya" modellen av 125an, och således på 125cc.

500an var en koncepthoj som med största sannolikhet skulle produceras. Med 4-taktsmotor från Husqvarna har jag för mig.

Cagiva_EICMA_2006-001_r.jpg


Cagiva_Mito_500.jpg
 

JonExt

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Honda Nsr
Beror på om du ska köra strypt/ostrypt, ska du köra strypt kan du lika väl köra med cbren. Annars miton, lätt!
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Nej, jag tänker på 500an. 525an är den "nya" modellen av 125an, och således på 125cc.

500an var en koncepthoj som med största sannolikhet skulle produceras. Med 4-taktsmotor från Husqvarna har jag för mig.

Alltså en stånka? Undrar om det kan sälja, 55-60 hästar orginal i en 500cc stånka är rätt mycket, vilket antagligen resulterar i att den får höga service intevaller. Tror inte det kommer produceras någon sådan här på ett par år i alla fall, men det är jag det.

/Eric
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Alltså en stånka? Undrar om det kan sälja, 55-60 hästar orginal i en 500cc stånka är rätt mycket, vilket antagligen resulterar i att den får höga service intevaller. Tror inte det kommer produceras någon sådan här på ett par år i alla fall, men det är jag det.

/Eric
Precis, de känns kanske lite väl pressat med 55+ i en stånka med ≥ 500 cc.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top