CBR1000RR - samma mapping för 2004-2005 och 2006-2007??

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
När jag går in på Dynojets sida - https://www.dynojet.com/tunes - o kikar på en map till min hoj, listas mappar för tidigare generationens CBR1000RR, dvs 2004-2005.
Det kan väl inte stämma att de båda generationerna kan mappas likadant, med tanke på att motorerna ju är olika...eller är jag fel ute här?

1682410008665.png

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Det kanske inte finns en mappning till din modell så det visas närmaste träff.
Åk och få den mappad i bänk så får den som du vill ha den, inte som någon annan fick sin att (kanske) gå bra.
Jag har tveksamma resultat från att använda nedladdade mappar, troligen p g a brister i kunskap eller förmåga hos den som gjort den, eller just p g a att på pappret liknande uppsättningar uppför sig olika i verkligheten.

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
04-07 är väl samma hoj? Med lite olika plastskal. Eller?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Det kanske inte finns en mappning till din modell så det visas närmaste träff.
Åk och få den mappad i bänk så får den som du vill ha den, inte som någon annan fick sin att (kanske) gå bra.
Jag har tveksamma resultat från att använda nedladdade mappar, troligen p g a brister i kunskap eller förmåga hos den som gjort den, eller just p g a att på pappret liknande uppsättningar uppför sig olika i verkligheten.
- Nope, finns ingen bänkare inom x mils avstånd. Mapparna till 06-07 fanns på nästkommande sidor, men jag blev ändå förvånad att 04-05 dök upp på sökningen.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
- Nej, olika hojar/generationer.
Tror du har fel här. ?
Kom några små uppdateringar 2006, annars är allt exakt samma.

Edit: Rättar mig själv, det kom även några uppdareringar på motorn även om toppeffekten är samma. Så det skall nog vara en annan map till-06-07.

Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
- Nope, finns ingen bänkare inom x mils avstånd. Mapparna till 06-07 fanns på nästkommande sidor, men jag blev ändå förvånad att 04-05 dök upp på sökningen.

Sa du inte tidigare att du ofta är i Karlskrona? Då är det väll bara ca10 mil till Bromölla och har inte dom bromsbänk?

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Fungerar bra med nerladdade mappar om man kör Autotune. Men man måste begränsa kompenseringen och inte köra på "default" som är 5 eller 10%, alldeles för mycket att börja med.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Claessons motor har iallafall haft tidigare vet folk som varit där och fått powercomander mappad i bänk.
På deras hemsida står det att dom har bromsbänk i verkstaden.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Claessons svarar att de har bromsbänken men inte tid att mappa längre.

Det är ju nu det är som mest stressigt och fullbokat på verkstäderna denna tiden på året.
En sådan sak är bäst att lämna hojen när det inte är säsong och dom kan ta den när det är passar och får tid över. (Nackdelen är att man kanske får fixa kåpsläp och köra dit den)

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Det är ju nu det är som mest stressigt och fullbokat på verkstäderna denna tiden på året.
En sådan sak är bäst att lämna hojen när det inte är säsong och dom kan ta den när det är passar och får tid över. (Nackdelen är att man kanske får fixa kåpsläp och köra dit den)
- Jeapp, och jag har inte direkt bråttom med det. Funkar bra med den nedtankade mappen sålänge.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC