Jag har turbokonverterat en blackbirdmotor med förgasare och hängt den i en fireblade från 98.
Lack, puts och kåpor tar jag senare.
Nu vill jag bara få den att gå som den ska.
Jag har läst det mesta som går att finna på nätet om turbokonvertering med förgasare på mc och försökt bygga efter det.
Jag har en bredbandslambda monterad, har provkört en hel del och laborerat med pitotröret för att hitta en placering där jag kan få ett någorlunda lagom tryck till flotörhusen.
Med rätt placering så ska man ju enligt de med erfarenhet inte behöva bestycka om förgasarna eller i alla fall bara behöva göra små ändringar.
Hur jag än placerar pitotröret så får jag för högt dynamiskt tryck till flotörhusen vilket resulterar i en tokfet gång.
Har även provat att gå ned från 10 till 6mm i diameter på pitotröret.
Vet inte hur jag ska gå vidare...
Kanske öka diametern på tryckrören som nu har 44mm innerdiameter, för att få ned lufthastigheten ...eller..
Bara bestämma mig för en position för pitotröret och gå vidare med förgasarbestyckning.....??
Borde det isåfall räcka med mindre huvudmunstycken?
Hmm.. jag har mycket funderingar och ingen att fråga..????
Lack, puts och kåpor tar jag senare.
Nu vill jag bara få den att gå som den ska.
Jag har läst det mesta som går att finna på nätet om turbokonvertering med förgasare på mc och försökt bygga efter det.
Jag har en bredbandslambda monterad, har provkört en hel del och laborerat med pitotröret för att hitta en placering där jag kan få ett någorlunda lagom tryck till flotörhusen.
Med rätt placering så ska man ju enligt de med erfarenhet inte behöva bestycka om förgasarna eller i alla fall bara behöva göra små ändringar.
Hur jag än placerar pitotröret så får jag för högt dynamiskt tryck till flotörhusen vilket resulterar i en tokfet gång.
Har även provat att gå ned från 10 till 6mm i diameter på pitotröret.
Vet inte hur jag ska gå vidare...
Kanske öka diametern på tryckrören som nu har 44mm innerdiameter, för att få ned lufthastigheten ...eller..
Bara bestämma mig för en position för pitotröret och gå vidare med förgasarbestyckning.....??
Borde det isåfall räcka med mindre huvudmunstycken?
Hmm.. jag har mycket funderingar och ingen att fråga..????