Cbr900rr streetfighter!

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Jag hade tänk bygga om i vinter men har påbörjat bygget idag. Det kommet bli mer modifieringar i vinter men tänkte fixa styre och lyse nu så det går att köra den som fighter denna sommaren oxå. Har kommit såhär långt idag (bilderna). Imorgon blir det montering av styre och ev lyse oxå. Tänkte höra med er som redan byggt fighter av eran "gammel blade" hur ni löste kopplingswire och broms slangs problemet. Mitt första mc bygge så kan ju samtidigt kolla men det måste ju funka att ha elen som jag dragit den nu, ser inget problem med det men man vet ju aldrig. =) Tacksam för alla tips om bygget.

Bifogat

• Bild0047.jpg
    Bild0047.jpg
    204.9 KB · Visningar: 187
  • Bild0048.jpg
    Bild0048.jpg
    208.9 KB · Visningar: 215
  • Bild0050.jpg
    Bild0050.jpg
    211.5 KB · Visningar: 170
  • Bild0049.jpg
    Bild0049.jpg
    200.4 KB · Visningar: 159
Last edited:

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Inte mycke action på denna tråd. :tungan men har kört med den som fighter denna sommaren. (bild)
Så nu när hösten smyger sig på är jag på jakt efter en ny bakdel. om det är nån som har en ligga som är till salu så säg till. på jakt efter nått som är ca 02 eller nyare.
Funderar även på att dreva om den i vinter men är osäker på hur mycket, sugen på att den ska resa sig lite lättare men inte så mycke så det blir drygt att köra landsväg med tanke på varvtalen. Nån som har nått tips på drevstorlekar?

Bifogat

• IMG_4286.jpg
    IMG_4286.jpg
    249.2 KB · Visningar: 337

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Ok blir det mycke skillnad på bara nån kugg? (rookie på sporthoj) :tungan

Thx ska försöka byta ut skogaholms-limpan bak bara som sagt. :)

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
En fråga av ren nyfikenhet.

Hur gick det med kablarna? Har du märkt om det har nött något på dem, tänkte på att tanken ligger ju an mot ramen där...

Lycka till med fortsatta byggnationen! :tummenupp

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
ok tack får prova med det till våren. :)

Nej jag har inte märkt något med kablarna det är ju en liten springa så alla går fritt förutom kopplingswiren som skalet har blivit lite slitet men ska nog byta ut den mot en längre nu i vinter, tog den snabba utvägen i somras och hade kvar orginal drog bara om den lite. :)

Last edited:

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Ja den va cool. har inte tänkt på att modda avgassystemet nått men om man är villig att göra det öppnas ju en helt ny värld. Hmm tål att funderas på. :)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Så nu när hösten smyger sig på är jag på jakt efter en ny bakdel. om det är nån som har en ligga som är till salu så säg till. på jakt efter nått som är ca 02 eller nyare.
Har en olackerad bakdel (krashkåpa) till en CBR1000RR (-04/-05) ifall intresse finns. Har även ett Clearalternatives bakljus till den med inbyggda blinkers.
Aldrig monterade och därmed i nyskick.
xxxx:- för bakdelen och xxx:- för lampan.
xxxx :- för båda.
Hämtpris

Har även en massa annat skräp, typ VFR enkelsving.
xxxx:- och den är din.
Sen är det bara att kränga på en 17-tums bilfälg i aluminium och du är coolast på stan.

Last edited:

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Thx för erbjudandet men fick tag på en zx6r 03-04 bakdel idag. så det kommer att bli lite snickra av relativt snart.
Svingen lät ju inte helt fel men kommer gå ner mycke pengar i bygget endå i vinter så hoppar nog den.
En liten fråga bara av ren nyfikenhet, du har ingen aning om vad för fälgar som passar? (om man kommer över nått som man kan montera på enkelsving i framtiden)

Hittade en bild på en hoj med en sådan bakdel som en preview: :tummenupp

Bifogat

• primerafase44qw0.jpg
    primerafase44qw0.jpg
    209.4 KB · Visningar: 414

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En liten fråga bara av ren nyfikenhet, du har ingen aning om vad för fälgar som passar? (om man kommer över nått som man kan montera på enkelsving i framtiden)
4/104 eller var det 4/108, jag kommer inte ihåg exakt just nu.
Men en vettig bilfälg i dimensionen 17-tum kostar ju bara kring tusenlappen nuförtiden och det finns ganska många att välja bland. :)

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Tack. Ja det finns ju en hel del som är relativt billiga/snygga, men det blir en senare historia med enkelsving. Plockade av bakdelen på hojjen idag så nu väntar man bara på "nya" som är på väg. :)

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Nu har jag fått hem nya bakdelen och börjat modda den lite. Lägger upp lite bilder (dålig kvalite pga mobilkameran). Ska iväg imorrn igen och fixa det sista inför svetsning nästa vecka. Funderar på att "vinkla ner" den lite till, i verkligheten ser den ut att sitta högre än på bilden.

Bifogat

• Bild0100.jpg
    Bild0100.jpg
    235.2 KB · Visningar: 151
  • Bild0102.jpg
    Bild0102.jpg
    223.1 KB · Visningar: 318

invain

mer meka än köra
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
cbr 900-93
Nu har jag fått hem nya bakdelen och börjat modda den lite. Lägger upp lite bilder (dålig kvalite pga mobilkameran). Ska iväg imorrn igen och fixa det sista inför svetsning nästa vecka. Funderar på att "vinkla ner" den lite till, i verkligheten ser den ut att sitta högre än på bilden.

Det där blir vackert,kan du göra en bakdel till mig med?:tummenupp

speedruch

mano
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
none
Funderat på mindre ljuddämpare? Tänkte att de kanske blir klurigt å fixa ett snyggt fäste till sliponet nu när bakdelen är mer slimmad.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0