ccm R30 vad e för motor i den?

myspeter

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
svart XT660X med devil dämpare
vilka har gjort den?
e det bara skrammel att ha?
hur e det med servicen på den?

är KTM 640 LC att föredra framför CCM r30..

föresten jäkligt nice forum ni har här,

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
myspeter skrev:
vilka har gjort den?
e det bara skrammel att ha?
hur e det med servicen på den?

är KTM 640 LC att föredra framför CCM r30..

föresten jäkligt nice forum ni har här,
Ska nog vara susuki o då behöver du inte serva någe alls bara tuta o köra :tummenupp Står det mellan dessa mod så gå efter vikt o utsende. ktmen får du serva typ 200-300mil vid moppefuckokörning! ccmen behöver du inte byta olja eller ställa ventiler på någonsin bara tanka :hihi

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag är också ganska säker på att det är en Suzukimotor, DR650 som e skruvad uppåt tror jag. Man kan få med 720/730 kit för en extraslant om jag inte minns fel :)

myspeter

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
svart XT660X med devil dämpare
låter nice..har kikat lite på deras hemsida men fins inget bra info där om R30 tycker jag..skriv lite vad ni tycker om CCM r30 om ni har jämfört den med något..

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Jag är hyfsat säker på att det är en Rotax men jag kan inte CCM så bra.

Innan du ger dig på en så pass ovanlig (i Sverige) hoj så gör dig säker på att du kan få fram delar till den... Alla delar såsom plast, motordelar osv osv. Skitsurt att få en hel säsong förstörd för att man måste vänta till i september på en ventil ed...

Daniel

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Det är en DR 650 motor.

Kolla med Cool ola här på forumet han har en.

Edit: han loggade precise in på MSN.

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
De nyare har DR650 motor från suzuki men det finns även äldre årgångar med Rotax-snurra, det samma gäller CCM's 604/644 modell som delar motor.
CCM själva säljer 710cc kit till dem som tydligt skall ge en riktigt nice snurra ... dock är det ej gratis ;)

Finns en hel del delar nya/begade till R30 och andra CCM-modeller till salu på www.ebay.co.uk emellanåt.

Coola Ola

Guest
Japp, som redan konstaterats sitter det en 650cc från Suzuki i CCM R30. Dock inte direkt från DR utan från XF650 Freewind. Skillnaden är att XF-motorn har dubbla förgasare. I CCMs version skulle jag kunna tänka mig att det dessutom sitter vassare kammar då den har c:a 45 hk på slangen (bänkat) vill jag inte tror man får ur en original DR-snurra.

Som Boost2 säger tål den vad som helst. Byt olja var 600e mil så rullar den fint. Ventilspel kollade jag första gången efter 1400 mil, inga konstigheter. Kanske inte världsbäst att stunta med dock, då matar den luftburken full med olja.

710cc-kitet kostar 700 pund (500 om man skickar in originalcyllen) i England.

Apropå delar så är det svårt att få tag på i Sverige och dessutom dyrt. Jag har köpt allt jag behövt från Haines MC och har fått allt inom 2 veckor. De har CCMs kompletta reservdelssortiment, de som visas på hemsidan är bara en liten del. Betydligt billigare än svenska priser också. Frakt har kostat några hundringar, max.

Alla delar till motorn kan du köpa hos vilken svensk Suzuki-handlare som helst, inga konstigheter. Bromsar och fjädring är från Brembo respektive WP så inga problem där heller, egentligen. Lite kuriosa är att baklampan är samma som på Ducati Monster....

Last edited:

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
jag har själv en ccm 644-02a som är hur go som helst, helt perfekt på alla fronter och motorn går som en kamel?... alltid och felfri asså. =) måste väl dock säga att även om registret är perfekt så saknar jag den där riktiga effekten, svårt att slanga på bara gas. =/ men men, finns andra sätt. tror inte 644 skilljer sig så mycket från r30 så titta gärna närmare på den.

Krille77

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
Supermotard
jag kör själv en ccm r30 med 710 kit o den är kanon vill ja lova,går kanon o det är suzukis 650 motor med 600 mila serviceintervall på den =)
en kanonhoj som går bra

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...