CDI-kontakt RS 125!

ronnyragge

Guest
Jag o min polare skulle sätta på hans ostrypta CDI på hans RS 125. Och så kopplade vi in kontakten (6 st stift) i cdi:n (den kontakten satt ihop med en annan motsvarande kontakt innan). Ca 1-2 sekunder efter att den tänt, stängdes den, och nu lyser inget och ingen el funkar!
Vad kan felet vara? Kontakten gick att sätta i på andra hållet också, sattes den i på fel håll kanske?

Kan någon kanske beskriva hur man ska göra?

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Jaap, det var säkringen, som tur var :)
Men du vet inte hur det ska kopplas?

men då har ni säkert bara kopplat in cdin åt fel håll.. pröva åt andra hållet denna gången men starta den inte föräns ni slått på tändningen i 10 sekundere eller nåt för att se om allt fortfarande funkar.. annars tror jag att ni kan paja cdin..

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
har du inte kvar orginal anslutnigen som man bara knipsar på eller har idioten som satte på strypningen tagit bort den helt XD ? Har du verkligen rätt cdi box? för min ostrypta cdi går inte att koppla på på olika håll och jag ahr eb 07:a och det samma gäller min kompis som har en 06:A...

Last edited:

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
ok, men är det så att cdi-boxen (ostrypta) ska kopplas in i den kontakten ( 6 st stift) som sitter ihop med en annan motsvarande kontakt i en sladd? (CDI-uttaget ser alltså likadant ut som ena kontakten). Vart ska då den ena sladden hänga, som innan satt ihop med den andra?
JA på fråga ett!
Den sladden du ska använda dig av är samma som nu sitter ihop kopplad
med den strypta cdi:n. Men antagligen har dom tagit bort orginal saken som gör att den passar till den ostrypta cdin och sättit på en som inte är orginal och passar till den strypta.
Så du har nog ett lite otrevligt problem om du itne har kvar den där orginalsaken
med lite sladd på så du kan skarva på den.
Om du inte fattar lägg in bild så förklara jag :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!