Jag tror inte det kommer dyka upp någon bild förän någon av er som håller på med det för tillfället lägger upp en.
och jag vet inte hur många gånger jag skall behöva förklara det. eller hur många trådar det skall behöva startas om detta.
CRM och nyare NSR (jag vet inte hur det är med dom äldre) är strypta enligt följande:
AVGASRÖRET: bricka i MYNNINGEN, alltså precis i början. sitter den längre in är det nån seriös farsa som bråkat nån gång i tiden. känn med en bit ståltråd eller liknande. expansionskammaren är helt ihålig.
INSUGET: En alubricka som ligger mellan insuget och redkorgen. i brickan är det 3 hål, 2 pyttesmå och ett större på 2,5cm eller något i den stilen. Den skall bort. INGET annat, den vita plastgrejen som ligger i redkorgen skall vara kvar. Det blir en effektförsämring om den plockas bort. Man kan se om brickan ligger där eller inte utan att plocka isär något. Ni ser en tunn platta mellan insuget och redkorgen helt enkelt.
CDI: sist men inte minst CDI-boxen som många verkar undra en hel del över. Kronen la upp en bild i FAQen men den länken funkar inte längre. Därför vore det grymt om någon av er kunde ta en bild och lägga upp. Det verkar behövas.
Många verkar tro detta är jättesvårt men helt seriöst, det är hur enkelt som helst. Elektroniken ligger innuti, plasten runt om är till för att skydda. Gräver ni försiktigt kan ni i stort sett skala bort all plast utan att boxen slutar fungera. Glömm allt vad borr heter, ta en vanlig morakniv eller nån mindre kniv om ni har och gräv försiktigt. Koppartråden ligger brevid kontaktstyckena enligt min fina bild. Gräv ner tills ni kommer åt tråden och klipp av den. antingen klipper ni bort en bit eller så klipper ni ett snitt och böjer bort ena stumpen. Stumparna får inte komma i kontakt med varandra.
Hålet skall sedan fyllas med något lämpligt. Typ silikon eller smältlim.
svårare än så är det inte.
nu när jag har varit så snäll vill jag göra lite reklam oxå. Jag har en CDI-box över, ostrypt och snyggt igenlaggd. PMa vid intresse.