Cdi rs

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Jag har den cdi boxen på 98:an som inte går att avstrypa :argpådato Men jag har avgasport som fungerar! Då undrar jag om jag bara har strypt krök eller är cdi boxen skit o måste bytas? :mad:
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
DaWoos skrev:
2363278 Jag har den cdi boxen på 98:an som inte går att avstrypa :argpådato Men jag har avgasport som fungerar! Då undrar jag om jag bara har strypt krök eller är cdi boxen skit o måste bytas? :mad:


cdiboxen gör väll att RSen endast går renare mellan några varvtal, minns inte vilka. Anledningen till att den strypningen finns är väll bara bättre avgasvärden?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Bärgren skrev:
2363285 cdiboxen gör väll att RSen endast går renare mellan några varvtal, minns inte vilka. Anledningen till att den strypningen finns är väll bara bättre avgasvärden?


"Som säkert redan känt så har rs125: an en effektsvacka någon stans mellan 4500-5500rpm och den är endast av två anledningar första, klara kravet 15hk.
För det andra, sänka bullernivån."


Enligt FAQ - Strypningar, bestyckning, fakta om olika 125-or m.m
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Bärgren skrev:
2363433 Tja, så summan av kardemumman torde va att han har ett strypt avgasrör.
'

precis, men jag tänkte om jag har en strypt cdi med för då måste jag köpa en sån med:mad:
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
stooofe in da house quoting faq:
"Som säkert redan känt så har rs125: an en effektsvacka någon stans mellan 4500-5500rpm och den är endast av två anledningar första, klara kravet 15hk.
För det andra, sänka bullernivån."


Detta måste jag opponera mig emot, har man en FP RS 125 så är det absolut ingen 15hk strypning i CDI-boxen, bygeln som man klipper är en strypning vid 4500-5500rpm (rätt där) för att den ska klara avgaskraven och buller (även rätt där) som mäts vi förbipassering på 5000rpm så att det är en effekt strypning är en skröna, har man däremot köpt sig en 11kw (i princip alla Svenskålda sedan 2000 är FP) i Tyskland eller ännu värre en 80kph så finns det ytterligare en CDI-Box som är strypt för effekt och även en del som inte har bryggan som man klipper, det är lite av en djungel speciellt med Tyska RS då importörer & även handlare monterar allt möjliga saker på dessa hojar för att strypa dom till 11kw och 80kph....

DP says: Tycker rätt ska vara rätt.....
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top