CF Moto V.02-NK (koncept)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
CF Moto har presenterat en ny koncepthoj.

Om ni tycker att det ser ut som en KTM så är ni inte helt fel ute. CF Moto har ju sedan några år tillbaka ett samarbete med just KTM och deras designteam, Kiska.
Det pratas även om att den skall få en version av RC8-twinnen.

CFMOTO_1.jpgCFMOTO_2.jpgCFMOTO_3.jpgCFMOTO_4.jpg
CFMOTO_5.jpgCFMOTO_6.jpg

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Jag vet inte vem på KTM (Kiska?) det är som har en fetisch på de där höga tankarna, men jag klarar inte av utseendet på denna eller SuperDuke.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Superduke är snygg på ett brutalt sätt. Det här... ser ut so någon på HD hörde av sig till en kinesisk leksakstillverkare för att sporta till sina egna hojar. Nästan lika illa som Katana-studien som dök upp för ett par dagar sedan. Det märks att legender som Massimo Tamburini tyvärr gått ur tiden.

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag vet inte vem på KTM (Kiska?) det är som har en fetisch på de där höga tankarna, men jag klarar inte av utseendet på denna eller SuperDuke.

Superduke är snygg på ett brutalt sätt. Det här... ser ut so någon på HD hörde av sig till en kinesisk leksakstillverkare för att sporta till sina egna hojar. Nästan lika illa som Katana-studien som dök upp för ett par dagar sedan. Det märks att legender som Massimo Tamburini tyvärr gått ur tiden.

En del blir aldrig nöjda. :krama

En lite påminnelse bara...

v3-411x221.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kan ju hälsa alla som klagar på konceptet att ni inte behöver vara oroliga över att Brembos kolfiberbromsar kommer på produktionshojen. De blir vanliga skivor och Brembo ok sen :D

Jag är ganska neutral över designen. Visst, den är långt ifrån vacker, men o andra sidan är inte KTM Duke vacker heller. Cool, ja till viss del, men inte genomgående cool.
Snygg, ja till en viss del, men med några konstiga designelement. Fast å andra sidan är t.ex. BMW S1000RR inte så värst snygg heller om man ser till alla detaljerna.

Jag hoppas dock att CF Moto får ordning på kvalitet och återförsäljarnätverk. Samt att de blir en hojtillverkare att räkna med framöver. För visst behöver vi en till "ny" stor tillverkare.
Har ju gått omkull allt för många märken sista åren.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Den där hojen har potential, i synnerhet om de kan hålla priset nere men ändå behålla sving, hjul och framgaffel någorlunda trogna konceptet.
Slänger man dit en vanlig sving i fyrkantsrör, RSD-gaffel och några halvtaskiga hjul så är det nog rätt tråkigt. I synnerhet eftersom de flesta koncept får ”geléhallon-behandlingen” innan de går i produktion. Denna hojen kan vi kanske se på marknaden om 1-2 år, om vi har tur, troligtvis i en betydligt mer tillbakadragen utstyrsel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Kan ju hälsa alla som klagar på konceptet att ni inte behöver vara oroliga över att Brembos kolfiberbromsar kommer på produktionshojen. De blir vanliga skivor och Brembo ok sen :D

Jag är ganska neutral över designen. Visst, den är långt ifrån vacker, men o andra sidan är inte KTM Duke vacker heller. Cool, ja till viss del, men inte genomgående cool.
Snygg, ja till en viss del, men med några konstiga designelement. Fast å andra sidan är t.ex. BMW S1000RR inte så värst snygg heller om man ser till alla detaljerna.

Jag hoppas dock att CF Moto får ordning på kvalitet och återförsäljarnätverk. Samt att de blir en hojtillverkare att räkna med framöver. För visst behöver vi en till "ny" stor tillverkare.
Har ju gått omkull allt för många märken sista åren.

Tycker inte man hört något direkt om att NK modellen haft kvalitetsproblem, väl mer varit lite gnäll på finishen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA